Rok 2015 bude pro mobilní platby zlomový

Oproti loňskému roku vzrostou letos objemy plateb prováděných pomocí chytrých telefonů v kamenných obchodech o více než 1000 %. Mobilní peněženka sice nenahradí tu tradiční, ale rok 2015 bude znamenat zlomový krok zákazníků směrem k platbám pomocí chytrých telefonů.
Vyplývá to ze 14. vydání zprávy společnosti Deloitte s názvem Prognózy pro technologie, média a telekomunikace na rok 2015 (TMT Predictions 2015). Dále společnost Deloitte očekává, že vydavatelskému sektoru budou i nadále dominovat tištěné knihy a budou představovat 80 % veškerých výnosů z prodeje knih v amerických dolarech, a že v roce 2015 budou podniky rychleji než zákazníci zavádět nové technologie jako 3D tisk, tzv. internet věcí (IoT) a drony.

Oproti předchozím prognózám pro daný sektor, které předpovídaly, že prodej chytrých telefonů bude stagnovat, očekává Deloitte v roce 2015 více než 1 miliardu aktualizací, což naznačuje, že trh zatím nedozrál a ani u něj nedošlo ke stagnaci.

Chytré telefony se již běžně používají pro zjišťování stavu na účtu, pro převod finančních prostředků a online transakce, ale zatím se stále celosvětově nepoužívají jako mobilní peněženky,“ uvedl Zdeněk Křížek, partner v oddělení ICT poradenství a řízení rizik ve společnosti Deloitte a dodal: „Očekáváme, že rok 2015 bude prvním rokem, kdy dojde k vyřešení všech hlavních požadavků na mobilní technologie a platby pomocí chytrých telefonů tak budou jednodušší a jejich zabezpečení bude uživatelsky vstřícné.

Minulý rok naznačil odklon od desetiletí trvajícího trendu zaměření informačních technologií (IT) na zákazníka, což dokládá například pouze mírný vzestup nositelných technologií, jako jsou chytré brýle. V roce 2015 ale společnost Deloitte očekává, že v této oblasti teď budou hrát prim spíše podniky, protože nositelné technologie, 3D tisk, drony a IoT odpovídají spíše potřebám podniků než jednotlivých spotřebitelů a umožňují jim dosahovat vyšších zisků,“ doplnil Petr Viktora, partner v oddělení ICT poradenství společnosti Deloitte, který vede tým Deloitte Digital.

Dále bude trh v roce 2015 podle letošních Prognóz pro technologie, média a telekomunikace ovlivněn následujícími významnými faktory:

Technologie

Média

Telekomunikace

*O prognózách Deloitte pro oblast TMT *

Prognózy pro sektor TMT vychází z celosvětového průzkumu, který se opírá o hloubkové rozhovory a vstupní údaje získané od klientů členských firem Deloitte, bývalých pracovníků Deloitte, analytiků v odvětví, ředitelů předních TMT společností a tisíců odborníků na TMT členských firem Deloitte. Zaměření prognóz se každý rok mění, ale jedna věc zůstává stejná: vliv technologií, médií a komunikace na naše chování se rychle zvětšuje

Exit mobile version