Be Lenka už světu ukázala, že to s výrobou kvalitní barefootové obuvi myslí vážně a chce se stát lídrem trhu. Teď přichází důležité potvrzení. Nasazuje technologii, která původem slovenské firmě s růstem napříč kontinenty výrazně pomůže. Přechází na cloudový systém SAP S/4HANA, díky němuž získá stabilitu, lepší škálovatelnost a snazší řízení mezinárodního provozu. A podstatnou roli v integraci má česká společnost ACTUM Digital.
Podle analytické společnosti Statista by měl globální trh s obuví letos poprvé v historii překonat hranici 500 miliard dolarů, v přepočtu asi 11,37 bilionu korun. „Pohled na obouvání chceme změnit nejen v Česku nebo na Slovensku, ale po celém světě. S růstovými plány a desetitisíci zákazníky potřebujeme mít interně takový software, který nemusíme měnit každé dva až tři roky za nový. Pravidelné aktualizace a jednoduché škálování celého systému v cloudu nám umožní soustředit se na další rozvoj produktů a služeb pro naše zákazníky,“ říká Juraj Fehervari, CEO Be Lenky.
Systém SAP S/4HANA pokrývá klíčové činnosti firmy. Be Lenka se zaměřila na finance, prodej a skladové zásoby. Firmě se tímto standardizují procesy a otevírají nové možnosti pro rozvoj a škálování. Nový systém odstranil technicko-kapacitní omezení toho předchozího, zajišťuje spolehlivou datovou základnu a Be Lenka jej propojila s vlastní e-commerce platformou. Komplexitu softwarového řešení využije společnost i v reportingu.
Přechod na nový systém má zaměstnancům přinést jednotný zdroj dat a jasně nastavené procesy, které vychází z osvědčených postupů využívaných v mezinárodních firmách. „Pro rychle rostoucí mladé firmy je veřejný cloud ideálním řešením. Poskytuje jim stabilní základ pro další dynamický růst a expanzi na nové trhy, aniž by bylo nutné znovu nastavovat nebo měnit hlavní procesy,“ doplňuje Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.
Celkovou implementaci pro Be Lenku zajišťovala česká společnost ACTUM Digital, která se na cloudová řešení SAP a e-commerce dlouhodobě specializuje. Ta s Fehervariho týmem skoro celý rok aktivně spolupracovala v rámci takzvané ko-implementace, tedy úzké spolupráce mezi dodavatelem a interním týmem zákazníka.
„Be Lenka má zkušený tým, což se projevilo i v tom, že oproti většině firem nečekala na to, až problémy přijdou, ale začala jim sama předcházet. Byla zkrátka dobře připravená,“ říká šéf ACTUM Digital Tomáš Vondráček. „Díky tomu jsme mohli zefektivnit celý proces nasazení a optimalizovat náklady,“ dodává.