SAP plní očekávání a zlepšuje výhled. Roste zejména cloud a HANA

Cloud se stává jedním z klíčových pilířů úspěchu SAP, tržby z cloudových služeb totiž strmě rostou. Tržby z nových objednávek cloudových služeb rostly meziročně o 103 procent. Téměř o polovinu se zvýšily také tržby za předplatné a podporu v tomto segmentu, když přesáhly 3,7 miliardy euro. Celkově vzrostly tržby ze software a cloudu podle non-IFRS ukazatelů o pětinu, což překonalo původní očekávání. Rychle rostoucí zájem je vidět zejména u nového řešení S/4HANA. Počet jeho uživatelů se ve 4. čtvrtletí 2015 zdvojnásobil a nyní jej celosvětově využívá již přes 2 700 společností. Provozní zisk (non-IFRS) vzrostl meziročně o 13 procent a dosáhl 6,35 miliardy euro. Na základě dobrých výsledků zvýšila společnost SAP svá očekávání tržeb za předplatné a podporu cloudových služeb v roce 2017 na 4 miliardy euro (non-IFRS).
Společnost SAP dosáhla podle předběžných výsledků ve 4. čtvrtletí 2015 i v celém roce 2015 výrazného růstu, který se projevil v tržbách za cloudové produkty i tradiční prodej licencí. Ty se podle non-IFRS metodiky meziročně zvýšily o 20 procent (12 procent při započítání pohybů kurzů). SAP přitom očekával růst v rozmezí 10 – 12 procent v konstantní měně. Výrazný zájem zákazníků o cloudové služby se odrazil v objednávkách nových cloudových služeb, které dosáhly za rok 2015 hodnoty 683 milionů eur. To odpovídá meziročnímu nárůstu o 103 procent. Jen ve čtvrtém čtvrtletí si zákazníci objednali cloudové služby za 344 milionu euro, to znamená zvýšení tržeb o tři čtvrtiny. SAP se podařilo naplnit očekávání i v tržbách za předplatné a podporu cloudových služeb, kde non-IFRS tržby dosáhly 2,3 miliardy euro. To v konstantní měně odpovídá 2 miliardám euro, přičemž SAP očekával výsledek v rozmezí 1,95 až 2,05 miliard euro. Očekávaný provozní zisk 5,6 až 5,9 miliardy euro v konstantní měně podle non-IFRS ukazatelů byl překročen, když SAP dosáhl v roce 2015 non-IFRS provozního zisku 5,903 miliardy euro v konstantní měně, tedy asi 6,35 miliardy euro při započítání pohybů kurzu.

Velký úspěch zaznamenal v posledním čtvrtletí loňského roku zejména řešení S/4HANA, který pomáhá firmám všech velikostí řídit jejich procesy v reálném čase a propojit je i s externími partnery. Počet zákazníků S/4HANA i nadále strmě roste, když se jen ve 4. čtvrtletí roku 2015 zdvojnásobil. Celosvětově tak již toto řešení využívá více než 2 700 firem napříč všemi regiony i odvětvími. Tito zákazníci mohou, podobně jako například farmaceutický gigant Merck, využívat nových možností S/4HANA ke zjednodušení svých procesů a tím i k rychlejšímu přístupu k datům, zlepšení uživatelského prostředí a zvýšení produktivity. Svou pozici posiluje společnost SAP nadále i v sektoru lidských zdrojů (Human Capital Management – HCM). Počet objednávek produktu SuccessFactors Employee Central přesáhl v právě skončeném čtvrtletí poprvé v historii tisícovku. To dělá ze společnosti SAP jednoznačného lídra trhu.

Zájem o cloud se projevuje také v segmentu budování vztahů se zákazníky a komerčních řešení (Customer Engagement and Commerce solutions). Firmy si uvědomují, že zákazníci dnes očekávají mnohem užší a personifikovanější péči než v minulosti. Právě technologie SAP jim umožňují propojit komunikaci se zákazníkem napříč všemi kanály s dalšími systémy v reálném čase. Tržby SAP v tomto segmentu rostly v roce 2015 trojciferně. Úspěšné dokončení akvizice společností Ariba, Fieldglass a Concur pomohlo SAP Business Network Group zvýšit meziročně tržby o 187 procent na 309 milionu euro. Přes 2 miliony společností propojených do sítě Ariba uskutečnilo transakce za více než 740 miliard dolarů. Platformu Concur využívá pro správu svých pracovních cest a souvisejících nákladů celosvětově již více než 32 milionů zaměstnanců.

Stejně jako celosvětově se společnosti SAP dařilo i v regionu EMEA. Tržby za 4. čtvrtletí z cloudových služeb a prodeje softwaru vzrostly o 11 procent a dvouciferně se zvýšily i tržby za softwarové licence v Německu a Rusku, tedy na největších trzích. O více než o polovinu více utržila společnost SAP v regionu EMEA také z předplatného cloudových služeb a z podpory a výrazně vzrostl i objem nových objednávek cloudových služeb.

Exit mobile version