Telefónica O2 ČR: telefonní automat umí dnes poslat email i sms

V České republice provozuje Telefónica více než 15 tisíc veřejných telefonních automatů. Část z nich (cca. 5 600) je součástí tzv. univerzální služby, tedy povinnosti zajistit dostupnost telekomunikačních služeb pro veřejnost, kterou společnost před šesti lety ( 14.6.2006 – do 31.12.2014 ) pověřil Český telekomunikační úřad.
Vůbec první telefonní automaty byly zprovozněny v ulicích pražské metropole před téměř 130 lety. Od té doby jejich počet rostl až do roku 2002. Od té doby jejich počet klesá, neboť lidé dávají přednost mobilním telefonům.

Telefonní automaty nabízí i netradiční služby

Telefonní budky však mají stále i své příznivce. Jen v loňském roce z nich lidé uskutečnili 7,9 milionů hovorů a provolali 13 milionů minut. Lidé je využívají také pro posílání SMS a emailů, které jsou dnes výsadou spíše mobilních telefonů. Za minulý rok odešlo prostřednictvím telefonních automatů více než dva miliony textových zpráv.

Sluchátko jako nejčastější suvenýr

Telefonní automaty však hrají nezastupitelnou úlohu v situacích rozbitého nebo ztraceného mobilního telefonu. Udržet síť i dostatečnou úroveň však není jednoduché, často se stávají terčem útoku vandalů. Celkem bylo za loňský rok utrženo nebo poškozeno cca 4 700 kusů sluchátek. Druhou nejčastější příčinou, proč je telefonní automat nefunkční, je úmyslně vložený cizí předmět v oblasti identifikace mincí.

Exit mobile version