Telium Tetra – chytré terminály nejen pro platby

Využití platebních karet nabralo v posledních letech na obrátkách, a to zejména díky dynamickému rozmachu plateb bezkontaktních. Lidé si u nás na „pípání“ zvykají velice rychle zejména kvůli pohodlí, které jim přináší. Z klasického maloobchodu pak přeskočily bezkontaktní platby i do dalších odvětví, jako jsou automaty s občerstvením, parkovací automaty, výdejní kiosky, ale i do veřejné sféry, a to především hromadné dopravy a státní správy.
Na takový „boom“ reaguje Ingenico Group neustálou modernizací akceptační infrastruktury českých a slovenských obchodů. Jako globální lídr v oblasti platebních inovací zajišťuje, aby všechna stávající obchodní místa poskytovala komfort bezkontaktních plateb, což je v současné době považováno za naprostou samozřejmost. Navíc se Ingenico Group snaží pronikat téměř do všech sfér hospodářské aktivity a vybavovat (nejen) obchodníky svými technologiemi tak, aby byla akceptační síť co nejhustší, náklady na zpracování hotovosti minimální a obsluha zákazníka co nejefektivnější.

Stávající platební řešení Ingenico Group – Telium 2, jsou vybudována na naprosto spolehlivé platformě, která zajišťuje rychlý, a zejména bezpečný přenos elektronických dat a eliminuje jakákoliv rizika zneužití údajů vlastníků platebních karet. Zároveň dávají obchodníkům možnost poskytovat další služby s přidanou hodnotou, avšak vývoj takových aplikací/služeb je v určitém smyslu technologicky limitován.
I když platební řešení Telium 2 budou ještě nějakou dobu sloužit svému účelu a splňovat aktuální bezpečnostní předpisy a doporučení, moderní doba si žádá své i v platebním světě. Ingenico Group proto představuje novou platformu s názvem Telium Tetra.

Telium Tetra přináší nejen moderní řadu chytrých terminálů s atraktivnějším vzhledem, lepším výkonem (nový procesor, vyšší kapacita paměti atd.) a vylepšeným uživatelským rozhraním (velkokapacitní dotykové displeje, přehledná tlačítka, lépe rozpoznatelná zóna pro načítání bezkontaktních karet), ale především spoustu převratných změn ve využití softwarové kapacity, a to nejen pro bezhotovostní platby. Platební část nové platformy zůstává uzavřena a splňuje veškeré bezpečnostní požadavky asociací. Druhá část se však otevírá vývoji webových aplikací tak, jako je v současné době běžné u chytrých mobilních telefonů. Laicky řečeno, přichází doba, kdy si zákazník na terminálu bez problémů objedná a zaplatí taxi, ohodnotí obsluhu, přispěje na charitu, zaplatí složenku, uplatní body z věrnostního programu nebo rozdělí částku na účtu v restauraci mezi přátele tak, jak právě potřebují. Naprostou novinkou je otevřenost systému všem poskytovatelům služeb, kteří mají dobré nápady, jak zkvalitnit služby zákazníkům a generovat obchodníkům další příjmy nad rámec jejich běžných prodejů.

Jakýkoliv IT vývojář, který splní podmínky registrace do developerského programu Ingenico Group, bude mít možnost vyvinout aplikaci/službu v jazyce HTML5, tedy v jednoduchém jazyce pro vývoj webových stránek. Všechny tyto služby pak budou k dispozici v rámci jednoho webového prostředí nazývaného The Marketplace. Zjednodušeně řečeno, tak, jak si uživatelé mohou stahovat aplikace/služby z Google Play či Apple Store do svých chytrých mobilních telefonů a tabletů, budou moci obchodníci stahovat aplikace/služby pro zákazníky do svých terminálů. Platební terminály tak získávají v hodnotovém řetězci zcela jiný význam a do budoucna můžeme hovořit o chytrých terminálech pro služby s přidanou hodnotou.

Jednou z mnoha oblastí uplatnění nového řešení Ingenico Group je v současné době připravovaný systém elektronické evidence tržeb. Terminál z produktové řady Tetra může být ideálním „all-in-one“ finančním nástrojem pro obchodníky. V HTML5 části tak může fungovat jednoduchá pokladní aplikace (včetně potřebné kategorizace položek a skladového hospodářství), která zároveň bude plnit požadavek Ministerstva financí na registraci uskutečněné tržby (zaslání jednoduché datové věty na server Finanční správy v předepsaném čase, získání autorizačního kódu transakce a tisk účtenky). Bankovní část pak obstará autorizace plateb kartami. Obchodníci tak dostanou do ruky velice jednoduchý nástroj, který by řídil jejich veškerou obchodní agendu, splnil požadavky EET a zároveň poskytl zákazníkovi přidanou hodnotu v podobě využití dalších zajímavých aplikací a možnosti platby bankovními kartami.

Elektronická evidence tržeb je v Ingenico Group vnímána jako velká příležitost vybavit terminály ta obchodní místa, kde se o jejich využití dosud neuvažovalo z důvodu, že byl terminál považován za zbytečnou investici. S příchodem Telium Tetra by mohlo dojít k přehodnocení takového vnímání. Terminál již nebude pouze obyčejnou nákladovou položkou, ale prostředkem pro generování dalších tržeb a vylepšení nákupní zkušenosti zákazníků.

V současné době jsou k dispozici tři produktové řady Telium Tetra, a to DESK (pultový terminál), MOVE (bezdrátový) a LANE (retailový). Každý řada čítá několik typů v závislosti na požadované konektivitě, dispozičních potřebách obchodního místa či případném využití webových aplikací. V dohledné době bude portfolio rozšířeno o další modely včetně čím dál víc oblíbenějšího mPOS.

Exit mobile version