Tři tipy, kterými by se online prodejci měli řídit, pokud chtějí uspět před Vánocemi

Vánoce už jsou za dveřmi a očekává se, že zisky z online prodejů budou rekordní. Podle výzkumu eMarketer dosáhnou v USA zisky z předvánočních online prodejů hodnoty 94,71 miliard dolarů.

Přicházející období skrývá obrovský potenciál nejen pro kamenné prodejny, ale také pro hráče na poli e-commerce. Je to zapříčiněno zejména přesunem zákazníků z kamenných prodejen směrem k dalším nákupním kanálům. Podle výzkumu společností UPS a comScore roste podíl tržeb z online. Zatímco v roce 2014 firmy v online prostředí utržily 47 %, v roce 2015 to bylo 48 % a pro rok 2016 se očekává, že podíl tržeb z onlinu bude 51 %.

Tato čísla jsou důležitá pro online prodejce, kteří se neustále musí snažit udržet zájem a pozornost zákazníků, zejména s ohledem na to, že roste chuť lidí nakupovat online. A společnost RTB House, celosvětově působící poskytovatel technologie pro retargeting, analyzovala stovky kampaní ve více než 40 zemích, aby zjistila, jakým nejlepším způsobem by se měli online prodejci připravit, aby před Vánocemi uspěli.

TIP 1) Čím dřív začnete, tím lépe
Plánování vede k lepším výsledkům. Během letošního černého pátku překonal objem prodejů v e-commerce dosavadní rekordy. Podle analýzy RTB House dosahovaly kampaně klientů o 180 % lepších výsledků a celková návštěvnost webů se zvedla o 60 % ve srovnání s běžnými výsledky z listopadu 2016. Podle RTB House dosáhly kampaně klientů na českém trhu v období Black Friday v porovnání s běžnými dny listopadu 2016 o 32 % lepších výsledků a návštěvnost webů vzrostla o 44 %.

Tento vzrůstající trend je jasným důkazem toho, že marketéři začínají plánovat své kampaně mnohem dříve než na Vánoce. Pokud se připravujete na předvánoční prodeje, pamatujte na to, že bannery a další kreativní prvky byste měli mít připraveny už dlouho před tím, než začne nákupní šílenství.

Co je nejdůležitější, je pamatovat na to, že marketéři by měli být schopni zákazníkům pomoci v chaosu, který před Vánocemi panuje. Měli by používat bannery, které budou informovat o tom, že požadované zboží je skladem a stejně tak by na nich měla být uvedena informace, že je daný produkt vhodným dárkem a nebo že ho zákazníci rádi kupují.

Pokud se podíváme na retargeting, dobrým standardem jsou určitě personalizované nabídky produktů, ale nezapomínejte na to, že Vánoce jsou vhodnou dobou na to, abyste zobrazovali nejlépe prodávané produkty z loňských Vánoc (nejoblíbenější položky z nabídky nebo ty s největšími maržemi).

TIP 2) Zaměřte se na neaktivní zákazníky
Každý marketér ví, že oslovení nového zákazníka může být několikanásobně dražší než udržení toho stávajícího. Téměř 50 % kliků na reklamu je vygenerováno návštěvníky e-shopů během toho samého dne (podle analýzy RTB House). Většina retargeterů oslovuje tyto zákazníky tím méně aktivně, čím více času uplynulo. Období před Vánocemi je ale jedním z nejlepších období pro znovuobnovení vazby s těmito lidmi.

Přemýšlejte nad tím, jak personalizovaně oslovit neaktivní návštěvníky. Tedy ty, kteří přišli na vaše stránky před několika dny, týdny nebo dokonce měsíci. Dobrým postupem v předvánočním období je aktivizace těch zákazníků, kteří na vaše stránky jednou zavítali, ale už se nevrátili. Stejně tak se v tomto období můžete snažit o posílení povědomí o značce nebo o posílení loajality mezi zákazníky. Tento postup vám pomůže před Vánocemi zvýšit tržby a je to zároveň perfektní alternativa v porovnání s rozpočtem vynaloženým na novou návštěvnost.

TIP 3) Využívejte doporučení
Retargetingové kampaně vám umožní dovést zákazníka nejen k jednomu nákupu, ale k celé sérii činností. Inteligentní reklama a retargetingové nástroje postavené na algoritmech hloubkového učení (v současné době podoblast výzkumu zaměřeného na umělou inteligenci s největším potenciálem) představují ideální způsob, jak zákazníka informovat o tom, co mu jste schopni nabídnout. Výsledné kreativy můžete poté rychle upravit podle preferencí zákazníka.

Při plánování kampaně se podívejte po dodavateli, který nabízí inovativní systém doporučení, která se vztahují k tomu, co zákazníci chtějí, ale nejsou přímo o zboží, které nakupovali. Doporučení fungují jako osobní asistent při nákupu v klasickém obchodě, který pomáhá zákazníkům najít věci, které se jim líbí. Zároveň ale dokážete své reklamní kampaně udržet tak efektivní, jak jen to je možné.

Pamatujte na to, že pokud se retargeting používá vhodně, je neuvěřitelně efektivním nástrojem. Čím lépe se dokážete připravit na nadcházející nákupní sezonu, tím lepší a zajímavější návratnost svých investic můžete očekávat.

Exit mobile version