Vánoční dárky nakupujeme přes internet – ukázal průzkum PayPal a GfK

Vánoční svátky jsou za dveřmi a společnost PayPal se proto rozhodla zjistit, jak lidé připravují a nakupují vánoční dárky. Výzkum, který pro společnost PayPal provedla agentura GfK, se zaměřil na pět zemí a zahrnoval také Českou republiku. Zúčastnilo se ho přes pět tisíc spotřebitelů.
84,5 % respondentů odpovědělo kladně na dotaz, zda nakupují vánoční dárky online. Třetina (33,3 %) pak využívá při vánočních nákupech mobilní zařízení. Navíc se ukazuje, že pouze 7,2 % Čechů nikdy nekoupilo žádný vánoční dárek online.

Při nákupu vánočních dárků online obvykle volíme potřeby do domácnosti a osobní elektroniku (59 %). Další oblíbené kategorie dárků zakoupených online představují hračky (volba 44,6 %) a digitální zboží, jako jsou elektronické knihy, hudba, video, hry (stažené hry a předplatné), což platí pro 42,5 % z nás. Tento digitální trend je také patrný z údajů, které ukazují, že 27,2 % Čechů již někdy někomu koupilo digitální dárek.

Vzhledem k rostoucí oblíbenosti digitálního zboží rozšířila společnost PayPal 1. července 2015 svůj program ochrany kupujících na nehmotné zboží neboli předměty, které nevyžadují fyzickou přepravu od prodejce k zákazníkovi. PayPal nyní kupujícím vrátí peníze, pokud obdrží službu či digitální produkt významně se lišící od popisu prodejce nebo pokud prodejce zaplacenou službu či digitální produkt nedodá .

Co se týče placení, tak za vánoční dárky nakoupené online Češi většinou platí hotově při doručení (52,6 %), debetní nebo kreditní kartou (39,2 %), bankovním převodem (50,1 %) nebo s použitím elektronické peněženky – PayPal nebo jiné služby (19,7 %). Na dotaz, zda mají v budoucnu v úmyslu použít při online nákupech službu PayPal, odpovídají respondenti kladně v 39,7 % případů.

„Jedním z nejlepších řešení, jak se vypořádat s nechtěnými dárky, je služba PayPal Refunded Returns. Díky tomuto řešení mohou spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné. Lidé tak mohou při nákupech využívat stále pohodlnější a bezpečnější prostředí, pokud si chtějí vybrat dárek od místních či zahraničních prodejců z celého světa ,“ uvádí Matt Komorowski, ředitel společnosti PayPal pro prodej ve střední a východní Evropě.

Vánoce nabízejí skvělou příležitost vyzkoušet si, jak rychlé, snadné a bezpečné může být nakupování online. Nejenže můžeme v zahraničí najít jedinečné dárky za nejlepší cenu, ale pokud se něco pokazí nebo pořízený vánoční dárek není tak skvělý, jak jsme očekávali, každý uživatel služeb společnosti PayPal se může spolehnout na plnou podporu nakupujících a vrácení poštovného.

Exit mobile version