Vědci společnosti Xerox se podělili o inovace, které učí počítače myslet a pomáhat lidem s prací

Dvacet předních vizionářů a vědců společnosti Xerox se na konci minulého měsíce připojilo ke svým kolegům ze společností Google, Facebook, Microsoft Research, Amazon a mnoha dalších špičkových akademických institucí, aby se podělili o výsledky svých výzkumů s cílem zlidštit počítačové technologie a naučit je vidět a myslet jako opravdový mozek.

Prostor mezi realitou a pojetím technologí či umělé inteligence v hollywoodských filmech se neustále zmenšuje. Přispívá k tomu také konference IEEE Computer Vision/Pattern Recognition Conference, která proběhla koncem června v Columbusu v Ohiu a umožnila vědcům z celého světa seznámit se s prací na vizích budoucnosti, které učí stroje myslet a rozšiřovat lidské schopnosti.

“Xerox má jedinečné znalosti obchodních procesů napříč mnoha odvětvími a je průkopníkem v učení počítačů zaznamenávat důležité údaje z obrázků a videa,” říká Raja Bala, vedoucí vědeckého týmu společnosti Xerox. “Ačkoliv jsme v minulých letech zaznamenali opravdový pokrok, řada vědeckých výzev stále čeká na vyřešení.”

Výzkum společnosti Xerox představený na letošní konferenci zahrnoval:

Rozpoznání používání mobilních telefonů u řidičů
S ohledem na veřejnou bezpečnost řada států zakazuje používání mobilního telefonu při řízení. Vědci společnosti Xerox pracují na kamerovém systému
pro dálnice, který dokáže rozpoznat telefonující řidiče.

1) Chytré telefony jako pomocníci při řízení

Vědecký tým společnosti Xerox ve Websteru pracuje také na vizi, která by proměnila všudypřítomné chytré telefony v asistenty při řízení. Technologie rozpoznávání rysů obličeje by telefonu umožnila zjistit, kam se řidič zrovna dívá
a zda dává pozor na řízení.

* 2) Lákavější obrázky*

Vědci z evropské divize společnosti Xerox a Harvardské univerzity studují, co lidi zaujme při pohledu na obrázek. Porozumění atraktivním obrazovým prvkům umožní predikovat, kam se lidé podívají, jakmile budou vystaveni určité scéně, fotografii nebo hře.

3) Třídění dat podle vizuálních podpisů

Obrázky a videa dnes tvoří 90 procent internetového přenosu. K prohledání a využití takto masivního množství dat je třeba technologie, která automaticky analyzuje obrázek a vytvoří jedinečný “vizuální podpis”, který ho odliší od jiných obrázků. Evropské výzkumné centrum společnosti Xerox (XRCE) vytvořilo patentovanou metodologii, která vytváří tyto podpisy v extrémně kompaktní a robustní podobě, která řeší problém s řazením obrázků například podle značky nebo modelu vozu.

Exit mobile version