Role amerického počítačového trhu rychle upadá

Kravatak

Přestože je počítačový trh ve Spojených státech v celosvětovém srovnání největší, jeho význam v poslední době velice rychle klesá. Například z vyjádření amerického výrobce počítačů Dell vyplývá, že firma vidí příležitosti v jiných zemích, než ve které sídlí. Michaell Dell řekl, že by ho nepřekvapilo, kdyby společnost měla v následujících letech nejmenší rozvoj právě ve Spojených státech. Pokles amerického počítačového trhu potvrdili také analytici IDC.

Podle analytické agentury IDC je pravděpodobné, že se pokles zájmu bude týkat celého trhu ve Spojených státech. V minulém roce bylo v USA prodáno přibližně 70 milionů počítačů, což podle analytiků IDC znamenalo asi 26procentní podíl na světovém prodeji. Ale tento údaj je podstatně nižší ve srovnání s obdobím před pěti roky, kdy se trh ve Spojených státech podílel na globálním prodeji počítačů 35 procenty. Prodejnost počítačů sice v USA stoupá, ale ne tak rychle jako ve zbytku světa.

Pozici světové jedničky si v prodejnosti osobních počítačů drží americký producent Hewlett-Packard (HP). Ale až 69 % výnosů HP tvoří prodej v oblastech mimo Spojené státy. Stejně tak jako mnoho jiných firem i Hewlett-Packard soustřeďuje své úsilí na potenciálně zajímavé trhy mimo USA. Jedná se především o oblasti Brazílie, Ruska, Indie a Číny. Ekonomiky těchto států rostou tak rychle, že získaly i své pojmenování BRIC nations. HP do těchto států nyní soustřeďuje výrobu. Jen v Číně má HP své prodejce ve více než 600 městech. Podle Todda Bradleyho z počítačové divize HP nyní připadají na jednu průměrnou americkou rodinu tři počítače, v Číně naopak na deset rodin vychází pouze jediný. A v tom vidí HP obrovský potenciál.

Podobně postupují i další výrobci. Společnost Lenovo nyní investuje padesát milionů dolarů do nových výrobních kapacit v Polsku, Indii a Mexiku. Zisky výrobce Lenovo, který začínal v Číně a v této době už sídlí v USA, plynou až ze 72 procent z trhů mimo Spojené státy.

Zdroj: PC makers look far and wide for growth

Související

Prodej notebooků roste, dosáhl 24,1 milionů
Studie: světový prodej počítačů vzrostl o 14,4 %
Dell zásadně mění zažitou prodejní strategii

Exit mobile version