Tržby z turistiky se díky Internetu zvýšily na 49,4 miliardy euro

Z aktuální studie Centra pro regionální a turistický výzkum Carla H. Marcussena vycházejí informace o tom, že evropské tržby z prodeje turistických služeb prostřednictvím Internetu narostly v loňském roce na 49,4 miliardy eur. V roce 2006 tržby dosahovaly hodnoty 39,7 miliardy eur.

Tržby ve výši bezmála 50 miliard euro tvořily téměř pětinu celkových tržeb v segmentu cestovního ruchu. Podle studie by tento trend navyšujících se tržeb měl stále pokračovat. V roce 2008 se podle tvůrců studie tržby zvýší o dalších patnáct procent. V následujícím roce 2009 by se prodej turistických služeb prostřednictvím sítě Internet měl podílet na celkových tržbách z jedné čtvrtiny, tedy asi z 25 procent.

Nejvíce se o nárůst tržeb zasloužily letecké společnosti, které se na celkových tržbách podílejí téměř 57 procenty. Důležitým faktorem na vysokém podílu tržeb právě z letecké dopravy mají nízkonákladové aerolinie. Ty na webu prodávají většinu svých letenek. Podíl ubytovacích zařízení na celkových tržbách byl vloni 17 procent. Na pomyslné třetí pozici se umístil prodej zájezdů (14,5 %). Nejvíce turistických služeb bylo nakoupeno ve Velké Británii (30 %), potom v Německu, Francii a Skandinávii. V České republice byly loni prodány zájezdy za 3,1 miliardy.

Související

Cestovní agentura Invia.cz mění majitele
ČEDOK plánuje výrazné investice do IT
Vodafone představil tarif pro cestovní kanceláře

Exit mobile version