Twitter očekává stovky zájemců o reklamu

Na počátku své cesty za finanční soběstačností Twitter očekává, že se mu do konce roku podaří zaujmout několik stovek inzerentů.

Nový reklamní systém, který Twitter představil teprve před několika týdny, má hrát klíčovou roli v plánu na přechod portálu k zisku. Systém jako takový bude postaven na takzvaných sponzorovaných tweetech (promoted tweets), které se při vyhledávání tematických příspěvků budou zobrazovat vždy na prvních místech. „Není tu jediná klasická reklama, vše se tváři jako běžná organická součást Twitteru jako ho znáte,“ říká spoluzakladatel Isaac „Biz“ Stone, spoluzakladatel a kreativní ředitel serveru na svém blogu. „To je asi hlavní rozdíl mezi tradiční reklamou, ale i sponzorovanými odkazy ve vyhledávání, s nimiž je náš systém často srovnáván,“ dodává.

Twitter v současnosti eviduje na sedmnáct inzerentů, kteří reklamní v současnosti využívají. Pět z nich se do systému mělo zaregistrovat ihned po jeho představení v polovině dubna, dalších dvanáct firma zařadila v minulých dnech. „Dramatický nárůst inzerentů očekáváme v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí letošního roku,“ dodal Costolo.

„Loni v září jsme byli oceněni na více než 1 miliardu dolarů (zhruba 20 miliard Kč), na základě čehož kalkulujeme s příjmy ve výši stovek milionů dolarů ročně. Uvažujeme ve velkých, velmi velkých částkách,“ komentoval plány společnosti Dick Costolo, COO Twitteru. Costolo ale odmítl jakkoliv specifikovat, v jakém časovém horizontu by se firma měla dostat do černých čísel. Stejně tak nepotvrdil spekulace, podle kterých by reklamní systém založený na sponzorovaných tweetech měl být jen prvním ze série nejrůznějších nástrojů, na kterých Twitter postaví své příjmy-

Twitter je jednou z nejpopulárnějších internetových sociálních sítí. Její princip je postaven na zasílání krátkých textových zpráv o 140 znacích, takzvaných tweetů, skupině „následovníků“ (followers). Stejně jako většina ostatních internetových sociálních sítí nebyl i Twitter dosud schopen přijít s takovým finančním modelem, díky kterému by oblíbený portál byl schopen dostat se do zisku. Zdali se to podaří novému reklamnímu systému bude možné posoudit za několik měsíců, až bude jasné, jestli se předpoklady společnosti o počtu inzerentů skutečně naplňují.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version