Události: Google Analytics se potýkal s problémy

Nedostupnost Google Analytics. • Stream.cz jede. • Evropská počítačová (ne)gramotnost. • Ask.com se snaží odlišit, daří se mu to?

Google se moc nevytáhl

Série výpadků jeho služby Google Analytics, která slouží k monitorování počtu přístupů na internetové stránky, uživatele rozhodně nepotěšila. A ještě méně pak jednání celé společnosti.

Google Analytics používá jednoduché a přehledné rozhraní a těší se ve světě velké oblibě. Mezi jeho uživatele patří velké servery, ale i malé blogy. Výpadky služby tak nepotěšily nikoho, zejména ne uživatele, kteří službu užívají ke svému podnikání. Přitom nešlo o výpadky malé, ale mnohdy se ztratily statistiky za několik hodin. Na upozornění na výpadky ze strany uživatelů na oficiálním fóru nikdo ze zaměstnanců společnosti Google nereagoval. Právě přístup společnosti a nedostatečná informovanost je to, na co si postižení uživatelé stěžovali nejvíce.

Na fórech se nakonec objevilo jediné vyjádření ze strany mluvčí společnosti: „Na začátku týdne byla u některých uživatelských účtů velká časová prodleva mezi systémem GA a uživatelským web serverem z důvodu údržby systému. Žádná data však nebyla ztracena a vše je momentálně v naprostém pořádku.“ Tato nicneříkající informace však vnesla do celého problému ještě více zmatku.

Stream.cz jede

Už tři měsíce. A za tu dobu zaznamenal neuvěřitelných 570 000 návštěvníků. Česká variace na YouTube tak může směle prohlásit, že je úspěšná.

Bylo zaznamenáno 5,5 milionu zhlédnutých stránek a 4 780 000 přehraných záznamů. Databáze serveru již obsahuje přes 4000 videí, přes 2000 uživatelských klipů a stejný počet hudebních klipů. Denně přijde na server více než 10 000 pravidelných návštěvníků. To jsou optimistická čísla, nemyslíte?

Stream.cz, který je často přirovnávaný k YouTube, se ovšem profiluje více jako internetová televize. Nabízí totiž uživatelům i vlastní pořady, mezi něž patří seriály, sitcomy, lifestylové pořady i parodie. Nabízí také přímé přenosy ze zajímavých akcí jako Rock for People, Summer of Love atd.

Evropská počítačová (ne)gramotnost

Podle studie Eurostatu se velká část Evropanů potýká s problémy s užíváním výpočetní techniky. Studie zkoumala základní počítačovou gramotnost; bylo sledováno, jak je uživatel schopen použít počítač k získávání, vyhodnocování, tvorbě, prezentaci a vyměně informací.

37 procent Evropanů nemá základní počítačové dovednosti. To není nic divného vzhledem k faktu, že 34 procent obyvatel evropského kontinentu nikdy nepoužilo počítač. Naopak rozdíl v počítačových dovednostech mezi muži a ženami není nijak velký. Bez zkušeností s výpočetní technikou je 31 procent mužů a 37 procent žen. Pro mě osobně jsou to docela překvapivá čísla.

Důvodem je pochopitelně generační problém. Vysoké procento lidí s počítačově neposkvrněnou myslí tvoří lidé starší 55 let až důchodci. Další skupinou je pak rozpětí mezi 25 – 54 lety, kde zase hraje roli sociální postavení. Lze říci, že velká skupina lidí s nižším vzděláním v produktivním věku taktéž s počítačem moc nekoketuje. Počítačovou gramotnost tak táhnou především mladí vzdělaní lidé a studenti. Roli také nepochybně hraje úroveň ekonomiky daného státu – je rozdíl mezi vyspělou a rozvojovou ekonomikou. Na tom závisí, jak moc se uživatelé k počítačům dostanou.

Čísla se v příštích letech příliš nevylepší. Jen málo lidí navštěvuje počítačové kurzy a má zájem získat počítačové dovednosti. Lepší situaci tedy dle mého zařídí až generační změna.

Ask.com se snaží odlišit, daří se mu to?

K tradičním výsledkům vyhledávání přidal server například i odkazy na videa a blogy. Navíc nabízí uživatelům nápovědu, která je navádí k cíli. Jedná se tak o reakci na podobný tah Googlu z konce května.

Uživatelé také uvítají vyhledávání v alternativních zdrojích informací. Server se rozhodl pro změnu designu, která mu rozhodně prospěla. Zpřehlednila ho a zjednodušila. Vyhledávání probíhá ve třech sloupcích, V prvním je možno dospecifikovat dotaz, v druhém jsou výsledky vyhledávání a ve třetím jsou výsledky z oblasti videa, blogů a dalších alternativ.

Exit mobile version