Umělá inteligence Watson bude v IBM pomáhat zaměstnancům

Podle své CIO IBM pracuje na projektu využití umělé inteligence Watson k pomoci prodejcům s hlídáním zboží.


Terminál Watsona, foto: ITbiz.cz

V rámci svého přechodu k chytřejším technologiím se IBM chystá využít svou průlomovou technologii Watson interně. Bude zaměstnancům pomáhat s prodejem hardwaru, softwaru i služeb.

Viceprezidentka a CIO IBM Jeanette Horanová na nedávném setkání v New Yorku uvedla, že IBM podniká mnoho kroků směřujících ke zjednodušení práce s nestrukturovanými daty. Jedním z těchto kroků je právě využití technologie Watson. Watson je systém navržený společností IBM, který vyhrál hru Jeopardy proti svým největším konkurentům. Podle slov IBM je Watson optimalizovaný pracovní systém navržený k provádění komplexních analýz, který je výsledkem spojení paralelně zapojených procesorů Power7 a odpovídacího softwaru DeepQA. Watson umí pracovat s přirozeným jazykem, analyzovat a znázorňovat informace, argumentovat, učit se a odpovídat na otázky.

Horanová dále řekla, že IBM umí sloučit několik zdrojů informací, jako jsou informace o zákaznících, informace o trhu, o cenách a podobně. Je potřeba všechny tyto informace spojit dohromady a zároveň se zbavit všech řádků a sloupců a pracovat s nstrukturovanými daty, říká Horanová. Přejeme si, aby naši zaměstnanci mohli položit nestrukturovanou otázku, a dostali uspokojivou odpověď. Je potřeba stále rozšiřovat znalostní pole.

Podle představitelů IBM bude první využití technologie Wtason v oblasti zdravotnictví, kde může Watson sloužit jako asistent lékaře nebo jako součást kolaborativních lékařských procedur založených na důkazech. IBM také spatřuje další možnosti využítí Watsona v rámci helpdesků, call center a podobně. Také ho bude můžné využít pro vládní a bezpečnostní účely.

Zdroj: eWeek

Exit mobile version