UPC prohloubila v roce 2009 svou ztrátu na 133 milionů korun

Největší lokální poskytovatel kabelové poslední míle a satelitní televize, tuzemská společnost UPC, prohloubil za uplynulý rok svou ztrátu na 133 milionů korun. Za předchozí období činila ztráta pouze 25 milionů.

Firma na konci loňského roku evidovala nerozdělený zisk z minulých let 924 milionů korun a neuhrazenou ztrátu 8,43 miliardy korun. Profinancovávání ale nejspíše není jediný problém společnosti.

Stagnuje také růst zákaznického portoflia firmy, vypadá to, že potenciálně výhodné trhy se již vyčerpaly a budovat infrastrukturu v málo osídlených lokalitách se společnosti rozhodně nechce.

Počet zákazníků UPC se během loňského roku vyhoupl zhruba jen o 40 tisíc, tedy na 1,16 milionu. Stávající zákazníci přecházejí na služby spojené s užíváním kabelového Internetu, naopak televizní služby jsou postupně opouštěny. Počet uživatelů Internetu od UPC vzrostl během roku 2009 na 362 tisíc (50 tis. nárůst), kdežto počet zákazníků televizních služeb spadl na 635 900 klientů, tedy o 45 tisíc.

Zdroj: E15

Exit mobile version