Uživatelé Linuxu utrácejí na Internetu mnohem více, než ti s Windows a Mac OS

Internetová nákupní galerie MALL.CZ zveřejnila interní statistiky chování různých typů zákazníků na svém internetovém obchodě. Mezi uživateli určitých platforem opravdu existují rozdíly, které nelze svést na statistickou chybu.

Zajímavé je zejména chování linuxových uživatelů, ti hrají oproti Windos a OS X prim, co se konverzního poměru týče (poměr mezi pouhou návštěvou stránky a nákupem), který je u nich těžko uvěřitelných 15,55 %. Uživatelé Linuxu se brouzdáním po obchodech zjevně příliš nezdržují, a nakupovat jdou až ve chvíli, kdy vědí, co chtějí.

Mall u ostatních nakupujících konverzní poměr neuvádí, zřejmě nebude díky dobré SEO/SEM optimalizaci nejlichotivější. Pro srovnání ale můžeme uvést, že konverzní běžný konverzní poměr u zavedeného obchodu s bílou a černou elektronikou se na Internetu pohybuje od desetin do jednotek procenta (od 0,5 do cca 5 %). Platí přitom nepřímá úměra mezi trafficem a konverzním poměrem, jinak řečeno čím více lidí obchod navštíví, tím menší konverzní poměr bývá.

Pro internetový obchod jsou tito uživatelé přínosem i co se týče průměrné hodnoty objednávky. Ta je ve srovnání s uživateli Windows a Mac OS více než dvojnásobná – činí bezmála 8 500 Kč.

O chování kupujících hodně vypovídá také použitý prohlížeč, největší hodnota objednávky náleží uživatelům Firefoxu, těsně následovaným těmi, kteří surfují v Google Chrome (bezmála 5 000 Kč). O tisíc korun méně průměrně utrácejí uživatelé Safari a Opery, nejméně si připisuje Internet Explorer (3 500 Kč).

Pokud jde o mobilní uživatele e-shopu, více utrácejí uživatelé iPhone a iPadu, než majitelé nějakého toho Androidu a to zhruba o třetinu, konverzní poměr je u obou skupin přitom téměř stejný.

Zdroj: Tisková zpráva

Exit mobile version