Mall.cz: Průměrná hodnota objednávky klesla z loňských 3300 Kč na letošních 2650 Kč

Ačkoliv průměrná hodnota objednávky v Mall.cz klesla o pětinu, útrata vzrostla o 59 %. Zajímavé je, že předvánoční rekordy v návštěvnosti byly překonány v první den výprodejů, kdy Mall.cz navštívilo 232 000 lidí.


Statistika vánočních nákupů v e-shopu Mall.cz

Podle očekávání letos zákazníci nakupovali více levnějších dárků. Průměrná hodnota objednávky klesla z loňských 3300 Kč na letošních 2650 Kč, tedy zhruba o 20 %. Pokles byl však vyvážen 100% nárůstem počtu objednávek, díky čemuž byla celková prosincová útrata o 59 % vyšší než minulý rok.

„Pokles průměrné hodnoty objednávky přičítám několika faktorům. Významně se na něm podepsal pokles cen elektroniky, kdy například o Vánocích žádané LCD televizory zlevnily od loňska o desítky procent,“ vysvětluje generální ředitel Mall.cz Marek Liška. Navíc podle něj mezi zákazníky roste popularita rychloobrátkového zboží, které vede k opakovaným nákupům v nižší hodnotě. A k poklesu mohla přispět jistá opatrnost zákazníků, kdy vybírali raději více levnějších dárků, ale to je jen jedna z příčin.

Největší frmol nastal v pondělí 13. prosince, jen o málo méně živě bylo o týden dříve, v pondělí 6. prosince. I letos tak zákazníci nechali nákupy na poslední chvíli. Zajímavostí je, že rekord návštěvnosti z 13. prosince byl překonán těsně po Vánocích. 27. 12. byl totiž zahájen historicky největší výprodej, a díky tomu se do nákupní galerie přišlo podívat 232 000 lidí.

„Díky výprodejům nastává druhá vlna zájmu, která trvá až do konce ledna, nikoliv povánoční nákupní mrtvo, jak by se možná zdálo logické,“ říká Marek Liška.

Nejpopulárnější dárky podle Mall.cz

Exit mobile version