Ve srovnání s Německem jsou čeští zákazníci na Internetu o dost opatrnější

To alespoň vyplývá z interního průzkumu Netretail Holding, vlastníka a provozovatele Mall.cz. V Německu použije osobní odběr pro svoji objednávku v e-shopu necelá desetina zákazníků, v Česku patří vyzvednutí na prodejně k nejpopulárnějším.

Podobná situace jako u nás panuje také v Polsku, Maďarsku či na Slovensku. Češi jsou při nákupech na Internetu stále ještě poměrně opatrní. Osobní odběr u nás volí celé dvě pětiny zákazníků, komfort nabízený přepravními společnostmi tak využívá 60 % nakupujících. Podobný poměr lze vysledovat i na Slovensku, v Polsku (kde je poměr dokonce 1:1) i Maďarsku.

„Zákazníci preferují osobní vyzvednutí z několika důvodů. Jedním z nich je určitě úspora za dopravné, ale důležitý je pro zákazníky i osobní kontakt s prodejcem, možnost takzvaně si osahat zboží, a časová flexibilita. Zboží si mohou vyzvednout, když se jim to hodí, není třeba koordinovat svůj denní rozvrh s dopravcem,“ vysvětluje možné příčiny Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.

Opatrnější postoj k nákupům přes internet dokládá i obliba platby až při převzetí zboží. V Česku platí podle čísel MALL.CZ předem pouze 8 % zákazníků, ostatní dávají přednost platbě dobírkou nebo zaplacení při osobním odběru. Totožná čísla platí i pro maďarské a slovenské zákazníky. V Polsku platí předem více lidí, okolo 40 %, a téměř opačná situace oproti Česku panuje v Německu, kde předen platí téměř 80 % zákazníků.

„Dobírka je typicky český fenomén, v Česku je jako způsob platby mimořádně oblíbená. To se nedá říct o placení kartou předem, které využívá jen okolo 4 % zákazníků. Zajímavé ale je, že při osobním odběru už zákazníci s platbou kartou problém nemají a rádi ji využívají,“ komentuje dále Marek Liška.

Exit mobile version