Verbatim zůstává v čele trhu optických nosičů již osmým rokem v řadě

Rok 2010 a první čtvrtletí roku 2011 přineslo Verbatimu pozitivní výsledky jak na trhu optických nosičů, tak i v oblasti USB flash disků. Značka Verbatim zůstává neohroženým lídrem optického sektoru a soustředí se na udržení třetí příčky mezi výrobci USB flash disků.

• Číslo 1 mezi světovými výrobci optických nosičů po osmé v řadě*
• Číslo 3 na světovém trhu veškerých úložných nosičů
• Číslo 3 na evropském trhu USB flash disků v prvním čtvrtletí 2011*

Technologický a tržní lídr na trhu optických nosičů
Již osmým rokem v řadě Verbatim potvrzuje své technologické a tržní prvenství v oblasti optických úložných nosičů. V roce 2010 společnost zvýšila svůj tržní podíl zejména díky kvalitním diskům DVD-R, CD-R a Blu-ray, jak vyplývá z průzkumu Santa Clara Consulting Group.

Vzhledem k vysokému počtu instalovaných optických mechanik setrvávají prodeje na velmi vysoké úrovni, i navzdory smršťujícímu se trhu. Celkové prodeje DVD-R spadly z 1,3 miliardy kusů v roce 2009 na 1,07 miliardy kusů v roce 2010. Navzdory tomu dokázal Verbatim zvýšit svůj tržní podíl o 1,6 % na 44,6 %. Jinými slovy, více než čtyři nosiče z deseti, které se prodají v Evropě, jsou od Verbatimu. V prvním čtvrtletí 2011 tržní podíl Verbatimu rapidně vzrostl o 6 % na úroveň 50,4 %, kterou by společnost chtěla udržet po celý rok 2011.

Podobně dobrých výsledků bylo dosaženo také na trhu CD-R, kde Verbatim prodává třikrát více nosičů než v pořadí druhý největší výrobce. Celkem se na evropském trhu v roce 2010 prodalo 922 milionů kusů CD-R, přičemž více než třetina z nich nesla značku Verbatim. V prvním čtvrtletí 2011 se podíl Verbatimu na tomto trhu zvýšil o 4 %.

USB flash disky jsou motorem růstu

Úspěšný vývoj v sektoru USB flash disků přispěl k růstu Verbatimu v uplynulém roce. Podle údajů Santa Clara Consulting Group (SCCG) se loni prodalo v Evropě celkem 65,4 milionů USB flash disků, což představuje meziroční růst o 13,3 %. V témže roce Verbatim zvýšil svůj podíl na tomto trhu z původních 5,4 % na 9,3 % a dosáhl tak na pátou příčku v žebříčku největších výrobců. Ještě lepší výsledek byl zaznamenán v prvním čtvrtletí 2011, kdy společnost dosáhla 5% růstu a s celkovým podílem 14 % se stala trojkou na trhu. S širokou řadou hardwarově šifrovaných USB disků, které splňují přísné bezpečnostní normy ve firmách, a jasným fokusem na technologii SSD chce Verbatim nadále posilovat svou pozici na trhu flash produktů v roce 2011 i později.

Upevňování pozice na trhu

„Udržení vedoucí pozice na trhu optických nosičů a třetí příčky mezi výrobci USB flash disků je naším cílem pro rok 2011,“ říká Rüdiger Theobald, marketingový ředitel regionu EUMEA ve společnosti Verbatim.

„Nejen optické a flash disky, ale také široké portfolio kvalitních, spolehlivých a inovativních pevných disků posiluje tržní pozici Verbatimu. Od roku 2010 Verbatim působí rovněž na trhu LED/OLED osvětlení, kde využívá technologie své mateřské firmy Mitsubishi Chemical Corporation. Za tu dobu společnost vytvořila evropskou síť prodejců, která nabízí široké spektrum kvalitních LED produktů značky Verbatim. Díky vysoké úrovni lokální skladové dostupnosti, odborné i individuální retailové podpoře a využití moderních systémů prodeje poskytujeme vynikající službu našim partnerům. Chceme dále expandovat portfolio produktů v oblasti vyměnitelných úložných nosičů a osvětlení,“ vysvětluje Rüdiger Theobald, marketingový ředitel regionu EUMEA ve společnosti Verbatim. „Velký počet ocenění, které Verbatim získal v objektivních testech v letech 2010 a 2011 podtrhuje naše motto „Technologie, které můžete věřit“. I v roce 2011 je pro nás klíčem k úspěchu především kvalita a posilování naší pozice coby všestranného hráče na trhu úložných nosičů.“

* na základě průzkumu Santa Clara Consulting Group (SCCG)

Exit mobile version