Největší vliv na výběr platební metody mají samotné e-shopy

Chování nakupujících na internetu a výběr platebních metod významným způsobem ovlivňuje hlavně nabídka plateb ze strany e-shopů.

Největší vliv na výběr platební metody mají samotné e-shopy. Vyplývá to z dlouhodobých sledování platební brány PayU.

Na příkladu nákupní galerie Aukro.cz lze vypozorovat, že pokud prodejce umožní pouze platbu předem, zákazníci nemají problém se přizpůsobit a opravdu platí ještě před převzetím zboží. Podle Gabriela Kalapoše, manažera platební brány PayU je Aukro na poli e-commerce v oblasti plateb fenoménem – zatímco e-shopy udávají, že nejpoužívanějším způsobem nakupujících je platba dobírkou, na Aukro.cz 84 % platí předem a navíc tuto platbu uvádí jako svou nejoblíbenější více než polovina nakupujících.

Jeho slova o vlivu e-shopů na výběr platebního kanálu podporuje také Tomáš Hodboď z nezávislého srovnávače cen Heureka.cz, který porovnává nabídku více než 11 000 internetových obchodů. „Pro zákazníka je určitě v první řadě důležitý samotný produkt, jeho cena a hodnocení internetového prodejce. Když si vybere konkrétní obchod, ve kterém chce nakoupit, přistoupí většinou na způsoby metod placení, které e-shop nabízí,“ říká Hodboď.

Svou roli hraje také konkurence. Vzhledem k vysokému počtu e-shopů v České republice se prodejci snaží nabídnout zákazníkům co největší komfort při nakupování, který kromě rozmanitého sortimentu představuje také co největší možný výběr metod platby.

Podle posledních výzkumů internetového srovnávače cen Heureka.cz a nákupní galerie Aukro.cz klesá počet plateb prostřednictvím bankovního převodu, a to přibližně o 8 %. Naopak v loňském roce vzrostly platby platební kartou (+3%) a rychlými tlačítky bank umístěných na stránkách e-shopů (+3,5%).

Exit mobile version