Vodafone nabízí reklamu v mobilu, ceny ale tají

Mobil

Nová služba Student SMS Gratis se zaměřuje pouze na studenty a umožňuje jim poslat až 600 SMS denně do všech ostatních sítí. Na oplátku zákazník shlédne při odesílání zprávy reklamu. Ceny za reklamu jsou podle vyjádření operátora přizpůsobeny potřebám zákazníků. Zájemce o inzerci se ovšem na obchodníky musí dostávat složitě přes telefonní spojovatelku recepce. Zveřejňujeme záznam telefonátu.

Cílovou skupinou této nově zavedené služby jsou zákazníci Vodafone s předplacenou kartou nebo tarifem, především studenti ve věku 15-26 let. Nezbytností pro čerpání SMS zdarma je ovšem registrace, ať přímo v obchodech Vodafone či přes hlasovou samoobsluhu.

Zájemce o službu uvede základních informace jako věk, pohlaví, PSČ a také školu, kterou studuje. Tyto informace slouží pro lepší a efektivnější zaměření reklamy. Vodafone totiž nabízí inzerentům také regionální cílení. Mladý zákazník se stává konzumentem reklamy, která je určena právě jemu a zobrazuje se také podle místa jeho bydliště.

„Naši zákazníci se budou moci rozhodnout, zda-li chtějí mít vybrané služby zdarma spolu s reklamou nebo za ně platit,“ vysvětluje Chris Robbins, viceprezident marketingu Vodafone ČR. Mezi první inzerenty patří pojišťovna AIG, sázková kancelář BWIN a vybraní klienti Mediatelu. Samotnou reklamu prodávají obchodníci Vodafone a zároveň je nabízena mediální agenturou.

Cena je tajná

Operátor žádné ceny reklamy nezveřejnil a ani to nemá v plánu. Firma si ovšem interně cenu reklamy stanovila. „Snažíme se oslovit inzerenty nabídkami šitými na míru a výsledné ceny jednotlivých reklamních produktů maximálně přizpůsobit možnostem a potřebám jednotlivých inzerentů,“ odpověděl na dotazy ITBIZu Filip Hrubý z tiskového oddělení Vodafone. V telefonickém rozhovoru však potvrdil, že je možné pořídit regionálně cílenou reklamu například v hodnotě 5000 Kč.

Inzerenti si pro své reklamní kampaně mohou vybírat mezi formáty JPG a GIF. Operátor v tuto chvíli nabízí až třicet různých reklamních rozměrů. Reklamní systém pro mobilní reklamu firmě dodává společnost Amobee media Systems. Ve statistice je ke kampaním sledován počet zobrazení a kliknutí na reklamní proužek.

Operátoři Vodafone v akci

Názor ITBIZ.cz

Mobilní reklama je zajímavou možností, jak oslovit mladé lidi ve věku 15 – 26 let. Možná bychom doporučili Vodafone, aby věnoval více pozornosti proškolení zaměstnanců. Náš zkušební telefonát totiž odhalil, že není vůbec jednoduché spojit se s konkrétním obchodníkem.

Zkusili jsme zjistit alespoň předběžné ceny a další podmínky mobilní reklamy na portálech Vodafone. Proto jsme zavolali nejprve na linku pro firemní zákazníky. Z této linky nás operátorka odkázala na zákaznickou linku. Operátor zákaznické linky znal pouze popis služby Student SMS Gratis, a tak nám doporučil zavolat na recepci v sídle firmy.

Recepční si nejprve myslela, že chceme mobilnímu operátorovi nabízet reklamu. Vysvětlili jsme podrobnosti a svůj předběžný zájem o inzerci. „Jak chcete u nás inzerovat? Na našich stránkách?,“ divila se telefonní spojovatelka. Nakonec nás přepojila na pracovníka, který měl podle ní na starosti tuto službu. Jeho telefon byl obsazený, takže jsme si vzali e-mailový kontakt, protože přímé telefonické spojení nám odmítla předat.

Podrobnosti až na schůzce

Telefonát druhý den nám umožnil zjistit, že kontakt předaný operátorkou nebyl správný a dotyčný pracovník měl pouze na starosti marketing služby Student SMS Gratis. Od něho jsme následně získali číslo na mobilní telefon obchodního zástupce, který má na starosti přímo jednání se zájemci o inzerci. Obchodník opět nechtěl prozradit podrobnosti o cenách a navrhoval osobní setkání.

Jaký je závěr z našeho telefonátu? Vodafone není firma, která běžně prodává reklamu. Pokud nemá případný zájemce o inzerci přímý kontakt na obchodního zástupce, musí se zatím nechávat přepojit přes spojovatelku na recepci. Ceny se telefonicky a ani jiným způsobem bez osobní schůzky zřejmě nedozvíte. Ve srovnání například s internetovou reklamou, kde jsou ceny většinou zveřejněny a případné slevy se domlouvají při dalším jednání, je to docela nezvyklé.

Související

Vodafone zřejmě ještě více propojí své služby s internetem
Vodafone spouští reklamu v mobilu (tisková zpráva)
David Duroň: muž, který restartoval Atlas.cz
Události: Vodafone chystá levné čínské mobily

Exit mobile version