Vodafone světově odhaduje pokles tržeb, v Česku stále roste

Britská telekomunikační společnost Vodafone včera informovala o svých odhadech týkajících se tržeb v celém roce. Operátor predikuje pokles celoročních tržeb. Za hlavní důvod snížených tržeb Vodafone označil náročnější ekonomické podmínky. Naopak tuzemské zastoupení britské firmy se včera mohlo pochlubit nárůstem počtu klientů.

Podle informací prezentovaných představiteli Vodafonu odrazují zákazníky od koupě a použití mobilních telefonů především stávající podmínky na trhu, které jsou složitější, než tomu bývalo. Agentura Reuters informovala také o problému Vodafonu na španělském trhu. Britskému operátorovi tam prudce klesá poptávka po službách. Ve Španělsku údajně panuje útlum na trhu s bydlením, a tak odtud odchází mnoho zahraničních stavebních dělníků, kteří jsou zákazníky firmy. Takové potíže má mít Vodafone údajně i na jiných světových trzích. Vodafone si přesto stále podle tržeb drží pozici globálně největšího mobilního operátora.

Podle burzovních analytiků byl také zaznamenán klesající trend u akcií operátora poté, co firma ve svém oznámení předpoklady o nižších tržbách vyslovila. Propad měl být téměř 13 procent a akcie se tak dostaly na minimum za posledních dvacet měsíců. Vodafonu se samozřejmě negativním způsobem začíná dotýkat také světová recese ekonomiky.

Nárůst tržeb v červnu pouze o 1,7 %

Včerejší zprávy z centrály Vodafonu poukázaly na to, že tržby společnosti v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo v červnu, narostly o pouhých 1,7 procenta na stávající hodnotu 9,8 miliardy liber. Komentář firmy hovořil o tom, že celoroční tržby se budou pohybovat přibližně někde na spodní hranici z původně odhadovaných částek v rozmezí 39,9 až 40,7 miliard liber.

Situace operátora v Česku je, zdá se, kontinuálně příznivá. Od června 2007 zvýšil Vodafone ČR počet svých zákazníků o 9 % na 2,751 milionů. Ve čtvrtletí od dubna do června 2008 byl čistý zákaznický přírůstek společnosti 53 tisíc zákazníků.

„Výsledky jasně ukazují, že díky jedinečným nabídkám, jako je Vodafone nabitá karta, první předplacená karta se stejnými cenami jako na tarifech, se nám daří rychle růst i na vysoce penetrovaném českém trhu,“ říká Muriel Anton, generální ředitelka Vodafone ČR.

Podíl tarifních zákazníků Vodafone ČR tvořil v uplynulém čtvrtletí 51,8 % z celkového počtu. Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) z mobilních služeb Vodafone ČR dosáhl v tomto období 604 CZK za měsíc.

Exit mobile version