Test: Vodafone spouští nepoužitelný blog pro firmy

, 14. December 2007 11:25 2 komentářů

Test
Mobilní operátor Vodafone oznámil spuštění zvláštního blogu s názvem Vodafone Partner. Je určen obchodním partnerům, dodavatelům, agenturám, zadavatelům reklamy, médiím i neziskovým organizacím. Nově spuštěný web však není přístupný bez registrace a obsahuje několik chyb v použitelnosti. Vyplývá to z našeho testu.

Operátor na svém novém webu Vodafone Partner uživatele vyzývá k registraci. Po vyplnění formuláře se však nově registrovaný uživatel nemůže přihlásit a musí vyčkat na ruční schválení registrace ve Vodafone. "Náš administrátor má plné ruce práce. Možná si zrovna odskočil koupit vánoční stromek. Hned jak se k tomu dostane, ověří vaši registraci a bude vás informovat e-mailem," píše se e-mailu, který zákazník dostane po odeslání formuláře. Blog zřejmě používá open source blogovací systém WordPress.

Nový web rovněž obsahuje chyby v použitelnosti, což je vyjádření toho, jak se webové stránky zákazníkům dobře používají. Pokud ještě není vaše registrace schválena a zároveň se zkusíte přihlásit, zobrazí se na nevýrazném místě text "Uživatel není schválen". Tato informace by se přitom měla vyskytovat v oblasti pro přihlášení, kde ji uživatel čeká. V přihlašovacím poli se totiž často zobrazují chybové zprávy související s neúspěšným přihlášením.

Také samotné texty na úvodní stránce nebo v části s registračním formulářem neupozorňují zákazníky Vodafonu na nutnost ověření registrace. Zájemce o tento zvláštní portál může očekávat, že se po odeslání formuláře bude moci rovnou přihlásit. Uživatel totiž přichází na stránky se zkušeností nasbíraných z předchozích návštěv jiných webů a očekává podobné chování. Jestliže se webové stránky chovají jinak, zhorší se uživatelský dojem.

V plánu je komunitní web


Registrační formulář
Chyby se v registračním formuláři zobrazují po pravé
straně, což není příliš obvyklé.

Stránky dále obsahují registrační formulář, který je možná zbytečně složitý a může zájemce odrazovat od jeho vyplnění. Pokud by chtěl Vodafone získat co největší počet registrovaných uživatelů, vyplatilo by se ponechat pouze pole pro e-mail, jméno a heslo. Údaje by bylo možné v budoucnu získat jiným způsobem - například pomocí soutěží, anket nebo dotazníků. V případě, že uživatel nevyplní některá z povinných polí, zobrazuje se po pravé straně upozornění na nevyplněná pole. To není příliš praktické, protože obvykle se tato upozornění zobrazují přímo nad nebo pod polem formuláře, kde se chyba vyskytla.

Z pohledu internetového marketingu je zpřístupnění blogu pouze pro registrované uživatele zbytečná bariéra. Byznysově zaměřený blog by mohl docela dobře fungovat i bez registrace. Vodafone ovšem plánuje na svém webu vybudovat komunitu. "V duchu Web 2.0 by se v budoucnu měl partnerský blog stát komunitním portálem, který bude zastřešovat různé byznysové komunity a externí bloggery," vysvětluje Linda Tomčíková, Consumer PR Specialist z firmy Vodafone.

Partneři na blogu údajně najdou všechny důležité novinky z Vodafone ČR, informace o nových službách i produktech, příspěvky vedení Vodafonu nebo také on-line interview, ankety a průzkumy. Budou mít také možnost se na cokoliv zeptat a mezi prvními se zapojit do soutěží i testování nových služeb a produktů.

Konkurenční telekomunikační operátor O2 podobný web nenabízí. Zákazník může pouze poslat dotaz pomocí kontaktního formuláře. Mobilní operátor T-mobile podobný komunitní portál nehodlá v budoucnu provozovat. Jak potvrdila pro ITBIZ.cz tisková mluvčí Martina Kemrová, firma se zaměřuje spíše na využívání malých produktových webů (microsite). Pro novináře mají zvláštní web T-press.cz.

Související
Vodafone spouští blog pro své nejdůležitější partnery Vodafone Partner
Jak firmy sledují návštěvnost svého webu
Jak měřit úspěšnost firemního webu
Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti


Komentáře

puklavec #1
puklavec 18. December 2007 22:43

Hm, mazec. U Vodafonu už zase nemaj co dělat...

vodafone samoobsluha #2
vodafone samoobsluha 18. April 2009 22:55

uz vela vody preteklo ve vltave a ve vodafounu se to jeste nanaucili :-(

RSS 

Komentujeme

E-banking namísto datové schránky

Pavel Houser , 12. March 2019 11:30
Pavel Houser

Projekty zaměřené na elektronický kontakt občana se státní správou u nás zatím příliš neuspěly. Dr...

Více

Kalendář

26. 03. IT Security Workshop 2019
26. 03.

24. 03.
IT Security Workshop 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019







RSS 

Zprávičky

ČTÚ: Loni operátoři předali o čtvrtinu více údajů

Pavel Houser , 25. March 2019 11:07

Operátoři v roce 2018 na žádost oprávněných orgánů předali 332 tisíc provozních a lokalizačních údaj...

Více 0 komentářů

Americký generál obvinil Google, že pomáhá Číně se zbrojením

ČTK , 25. March 2019 11:04

Google přitom naopak ruší svou účast na některých projektech Pentagonu....

Více 0 komentářů

Přesné zemědělství - další vlna IT na polích

ČTK , 25. March 2019 08:00

Kromě družicových dat vytvářejí velké množství záznamů přímo zemědělské stroje....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Seznam.cz chce od Googlu detaily o podpoře jiných vyhledávačů

ČTK , 23. March 2019 09:41

Seznam ztrácí podíl na trhu, protože na mobilních telefonech je jako výchozí nastaven vyhledávač od ...

Více 0 komentářů

Burzovní debut Uberu nebude na trhu Nasdaq, ale na NYSE

ČTK , 22. March 2019 13:07

Vstup Uberu na burzu patří mezi nejvíce očekávané události na Wall Street i v Silicon Valley....

Více 0 komentářů

Kryptominery zasáhly 10krát víc organizací než ransomware

Pavel Houser , 22. March 2019 10:00

Malware jako služba na vzestupu: affiliate programy ransomwaru....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 22. March 2019 09:00

Pachatel k zasílání peněz využil účty asi 50 důvěřivých lidí, peníze obratem převáděl do virtuálních...

Více 0 komentářů