Test: jak mohou Češi volat zadarmo

Telekomunikační operátor Telefónica O2 včera představil novou bezplatnou službu s názvem Platí to Kvído. Zákazníkům ze sítě O2 umožňuje volat zdarma na všechny mobilní telefony i pevné linky. Služba bezplatného volání ovšem není v České republice novinkou. Dříve ji provozovala jiná telekomunikační firma pod značkou MaxiTele. Studenti do 26 let mohou také využívat bezplatné SMS zprávy.

Telefónica O2 představila novou službu bezplatného volání z pevné linky a mobilních telefonů v rámci nové služby s názvem Platí to Kvído. Hovor na telefonní číslo 829 829 829 je v tomto případě zaplacen inzerentem, který si zakoupí reklamu. Takto je možné uskutečnit až 10 volání zdarma za týden s omezením délky hovoru na jednu minutu. Během hovoru by mělo po 45 vteřinách zaznít zvukové upozornění. Inzerent za jedno přehrání reklamy o délce tří až pěti sekund zaplatí 3 až 6 korun. Cena se rozlišuje podle délky samotných spotů – tři koruny zaplatí inzerent za sponzorský spot s maximální délkou pěti sekund a ve stylu „Tento hovor sponzoruje…“, reklamní sdělení je dražší a vyjde na šest korun.

Pokud se navíc zákazník registruje na Platitokvido.cz a uvede o sobě podrobné údaje, může získat až 80 minut měsíčně. Telekomunikační operátor navíc využívá tuto novou službu k přilákání zákazníků konkurenčních operátorů. Těm nabízí informační linku 800 225 225, na které automaticky přehraný hlas informuje zákazníka, že z jeho čísla nelze volat a nabídne možnost zpětného volání. V takovém případě operátor Telefónica O2 zavolá na číslo zákazníka. V našem testu nám ovšem nikdo první den nezavolal. Při testování samotné služby se nám nepodařilo vyzkoušet volání zdarma, protože jsme byli informováni, že náš limit na volání vypršel.

Služby zdarma pro zákazníky
Britská společnost Blyk nabízí mobilní tarif zcela zdarma – jen výměnou za reklamu, kterou přijímáte na svůj mobilní telefon. Pokud vám příjem reklamy nevadí, můžete si užít 217 sms a 43 minut hovoru zcela bezplatně.
Mobilní reklama je u nás teprve na začátku

Další způsob mobilní reklamy

Operátor nabízí cílení podle regionů, pohlaví, velikosti obce a měsíční útraty za telefonní služby. Tyto údaje firma získává v anonymní podobě z fakturačních dat. Během přehrávaní reklamního sdělení si může nechat poslat SMS zprávu nebo souhlasit s tím, aby mu inzerent zavolal. Zadavatelé inzerce si mohou kampaň spravovat prostřednictvím webového rozhraní inzerenti.platitokvido.cz, kde jsou také přesné statistiky s informacemi o počtu volajících, cílové skupině nebo počtu přepojených hovorů či zaslaných promo SMS zpráv.

Telefónica O2 zároveň zveřejnila odhad, jaká cílová skupina bude tuto službu využívat. Inzerent může reklamou oslovit mládež, žáky posledních ročníků základních škol, studenty středních a vysokých škol, mladé rodiny s dětmi, obyvatele menších měst, střední i starší generaci a seniory. Možnosti volby kampaně se ovšem zpřístupní, až když operátor schválí vložené spoty. Náš pokus vložit spot byl ovšem neúspěšný, a tak jsme nemohli vyzkoušet skutečné fungování kampaně.

Volání zdarma nebylo první

V České republice se volání zdarma objevilo již dříve v podobě nabídky operátora New Telekom pod značkou MaxiTele. Oproti službě Platí to Kvído služba fungovala také z telefonního automatu a neomezovala se pouze na Českou republiku. Volání zdarma však nefungovalo z mobilních telefonů. Bezplatně jste nicméně mohli volat lidem z 95 vybraných zemí. Společné s již zmíněnou službou bylo omezení volání na předem stanovený čas a bezplatné číslo, které bylo v tomto případě 822 111 222. Po vytočení čísla se přehrála krátká reklama a poté byl volající spojen. Jestliže jste volali na linku, která umožňovala zobrazení telefonního čísla, bylo vidět odkud voláte.

Hlavně pro studenty
Nová služba Student SMS Gratis se zaměřuje pouze na studenty a umožňuje jim poslat až 600 SMS denně do všech ostatních sítí. Na oplátku zákazník shlédne při odesílání zprávy reklamu.
Vodafone nabízí reklamu v mobilu, ceny ale tají

Služba rozlišovala volání na pevné linky a mobilní telefony – v prvním případě jste mohli hovořit až 120 sekund, ve druhém pouze 60 sekund. Délka volání do zahraničí byla rozlišena podle vybrané lokality. Když jsme službu testovali, podařilo se nám hovořit na mobilní telefon déle než sedm minut. Použití telefonů bylo rovněž omezeno, takže jste později mohli zaslechnout informaci „Platnost přístupu vypršela“. Zablokované byly také hovory na speciální čísla pro připojení k Internetu. Pokud volaný nezvedl telefon, slyšeli jste standardní hlášení mobilního operátora. MaxiTele ovšem počítala i neuskutečněné hovory a později zablokovala telefonní automat. Pevné linky neměly přísná omezení, a tak bylo možné volat minimálně patnáctkrát. Provozovatelé však zřejmě nenašli dostatek zájemců o inzerci, proto byla služba později ukončena.

Exit mobile version