Výdaje za internetovou reklamu budou vyšší než v rádiích

Podle odhadů společnosti ZenithOptimedia budou výdaje za internetovou reklamu již příštím rokem ve světě vyšší, než za reklamu v rádiích. V České republice k tomu dojde o něco později. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě.

V současné době ještě záleží na metodice výpočtu – zda jsou do objemu internetové reklamy zahrnuty i katalogové služby, nebo nikoli. V budoucnu se však očekává, že internet rádia překoná bez ohledu na metodiku výpočtu.

Celkové hrubé výdaje na reklamu za loňský rok překročily poprvé hranici dvou miliard korun a v letošním roce se očekávají asi 2,35 miliardy. Průzkumu za loňský rok provedla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů a katalogové služby do objemu placené reklamy zahrnula.

Pokud se započítá do internetové reklamy jen plošná reklama – „bannerová“, pak hrubé výdaje na tento typ reklamy v roce 2005 činily 1,01 miliardy, loni 1,22 miliardy a letos se očekává výše 1,37 miliardy korun. Mezi lety 2006 a 2005 jde o nárůst o 20,8 procenta, mezi letošním a loňským rokem pak o 12 procent.

V České republice byl podle údajů agentury OMD podíl čistých výdajů na internetovou reklamu v loňském roce pět procent a letos se odhaduje, že bude šestiprocentní. Pro srovnání má v letošním roce největší podíl televize – 42,8 procenta, tisk – 32,5 procenta, rádia – 10,3 procenta a venkovní reklama – 8,1 procenta.

Zdroj: Výdaje za reklamu na webu asi brzy překonají rádia

Exit mobile version