Spojení Centrum.cz s Atlas.cz neohrozilo dominantní pozici vyhledávání Seznamu

Podle aktuálně zveřejněných výsledků měření Navrcholu.cz spojení dříve konkurenčních portálů Atlas.cz a Centrum.cz nepředstavuje výraznou konkurenci v oblasti vyhledávání pro stávající českou vyhledávací jedničku. Dominantní pozici si totiž mezi tuzemskými vyhledávači drží stále portál Seznam.cz. Podíl Seznamu v červnu letošního roku činil 62,8 % vyhledávacího trhu.

Z aktuálně prezentovaných statistik Navrcholu.cz, které je profesionálním nástrojem pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek, vychází potvrzení dominantní pozice české vyhledávací jedničky Seznam.cz.

Spojení Atlasu a Centra s negativním odrazem na podílu vyhledávání

Seznam zůstává stále nejčastěji využívaným vyhledávačem v tuzemsku. Sloučení Atlasu a Centra, které se spojily pod společnou značku Centrum Holdings, pozici nejoblíbenějšího českého vyhledávače v nejmenším neohrozilo. Statistika Navrcholu naopak poukázala na opačný trend, protože se spojení konkurenčních portálů projevilo na jejich společném podílu spíše negativně.

Podíl počtu návštěv, využívajících k vyhledávání na Internetu český Seznam, se dlouhodobě drží na téměř dvou třetinách, a to hned od prvního měření v červenci roku 2006. Za posledních osm měsíců Seznam svou pozici v žebříčku nejčastěji využívaných vyhledávačů pouze mírně upevnil. Měření Navrcholu.cz potvrdilo dlouhodobý trend dominance Seznam.cz v podílu mezi českými vyhledávači.

Nejzajímavějším posunem v tomto přehledu je tedy pravděpodobně další růst celosvětového vyhledávače Google, který poprvé v Česku dosáhl 30% zastoupení. V absolutním vyjádření vzrostl jeho podíl o necelých 1,5 procentního bodu, relativně však o téměř 4,5 %. Tento fakt se opět negativně projevil především na zastoupení malých vyhledávačů, především na spojeném Atlasu s Centrem.

Spojení těchto dvou služeb totiž očekávané zvýšení společného podílu ve vyhledávání nepřineslo. Absolutní pokles představoval sice pouze 0,8 procentního bodu, ovšem společný relativní pokles dosáhl téměř 16 %. Podobná čísla jsou vidět i u vyjádření za každý vyhledávač samostatně. Atlas s Centrem tak společně dosáhly podílu pouhých 4 procent, zatímco ještě před dvěma roky by to při sumarizaci obou vyhledávačů byl podíl dvojnásobný, tedy 8,23 %.

„Je zajímavé, jak dobře se zatím daří Seznamu odrážet postup Googlu. Ten sice postupně získává na významu, ale fakticky jen na úkor ostatních hráčů,“ komentoval situaci Daniel Gogela, vedoucí služby Navrcholu.cz.

Exit mobile version