Výzkum společnosti SPSS

Podle nových výzkumů, provedených společností SPSS, se v důsledku ekonomického poklesu podniky stále více zaměřují na udržení stávajících zákazníků než na získávání těch nových.

Až 34% aktuálního zájmu společností se soustřeďuje na udržení stávajících zákazníků v důsledku ekonomického poklesu oproti 8%, kdy se zaměřují na získávání nových zákazníků. Stojí totiž mnohem méně udržet si zákazníka, ale jen pokud má společnost jasno v tom, které zákazníky si chce nechat.

Tento výzkum, kterého se zúčastnilo přibližně 100 evropských společností byl proveden společností SPSS, poskytovatelem softwaru a řešení Predictive Analytics.

Výzkum ukazuje, že 68% respondentů věří, že sběr a analýza zpětné vazby zákazníků vybuduje lepší vztahy se zákazníky, což bude klíčový nástroj v dalších dvou letech k udržení zákazníků a zvýšení jejich spokojenosti. To je v ostrém rozporu s výsledky výzkumu z loňského roku, kdy se ukázalo že hlavním zájmem je ze 40% získávání nových zákazníků.
Nicméně, díky současnému ekonomickému klimatu, byly společnosti donuceny držet se stávajících zákazníků a pečovat o ně než stále hledat nové, kvůli jejich vysokému úbytku.

Více prezident SPSS pro EMEA Haydn Lewis řekl: „Tento posun na trhu není překvapivý. V posledních několika letech se společnosti zabývaly jen koloběhem získávání a ztráty zákazníka. Dříve byli zákazníci mnohem loajálnější k jedné značce, ale tento fakt byl nahrazen touhou po co nejlevnějším nákupu. Analýza zpětné vazby zákazníků může určit, co je přiměje k tomu, aby se stali zákazníkem někoho jiného a jak společnosti předejdou tomu, aby se něco takového stalo v budoucnu.“

Exit mobile version