Jaký význam má dnes Internet pro jednotlivé skupiny lidí?

Analytická agentura Gartner představila aktuální průzkum, který se zabýval problematikou Internetu a jeho využití jednotlivými sociálními skupinami uživatelů v dnešní době. Zpráva shrnuje závěry šetření, které společnost Gartner provedla na konci roku 2007 mezi 4 770 uživateli Internetu z 18 zemí a několika socioekonomickými skupinami.

Hlavním cílem průzkumu společnosti Gartner bylo ověřit, jaký význam má dnes Internet pro jednotlivé skupiny uživatelů. Výsledky zkoumání analytiků ukázaly, že navzdory prudkému rozvoji nových aplikací, jako jsou například internetové video nebo sociální sítě, využívá většina uživatelů Internetu nejčastěji pro elektronickou poštu, možnost vyhledávání informací a internetové bankovnictví. Výjimku tvořili pouze respondenti z rozvíjejících se ekonomik. Toto pořadí preferencí však neplatí u věkové skupiny 13 – 18 let, která v souvislosti s využíváním Internetu vykazuje vůbec nejpestřejší šíři zájmů.

Na čtvrtém místě se umístilo on-line sdílení fotografických materiálů, video obsahu a různých souborů. Celosvětově se oblibě těší také používání geografických služeb, jako je Google Earth. Dále se rozmáhá nakupování, které v popularitě používání služeb skončilo na pátém, respektive šestém místě.

Přečtěte si také

Průzkumy: za pokles sledovanosti televize může Internet
Čtvrtina domácností má Internet, 64 % ho nechce

Exit mobile version