Webináře – marketingová novinka přichází do ČR  

Portál Workline.cz spustil jako vůbec první v České republice novou službu – webináře, určené pro širokou veřejnost, firmy i instituce. Jedná se o vzdělávací semináře, které jsou pořádány přes internet „živým“ přednášejícím. Účastníci se mohou připojit přímo z kanceláře či domova bez nutnosti cestování. Obvyklá délka trvání je 60 – 90 minut. Úvodní nabídka portálu pokrývá široký okruh od marketingu přes počítačové dovednosti až po osobnostní rozvoj a portál ji plánuje postupně rozšiřovat o další témata.

„Ještě před oficiálním spuštěním jsme uspořádali osm webinářů, které sledovalo více než 60 účastníků. Všechny webináře proběhly bez technických problémů a k velké spokojenosti zúčastněných, což dokládá i 19 kladných referencí,“ uvedl lektor a konzultant portálu Workline.cz Georgios Yiannakou. „V současné době začínáme tuto novou formu online vzdělávání a marketingu nabízet lektorům, firmám a institucím. Jsme schopni zajistit kompletní servis od zaškolení přes zapůjčení vhodného softwaru až po propagaci,“ doplňuje.

Na rozdíl od jiných převážně pasivních forem internetového vzdělávání nabízejí webináře prostor pro skutečně aktivní zapojení účastníků. Ti vidí přednášejícího na svém počítači přes webovou kameru. Lektor ukazuje nejrůznější prezentace, programy a videa, nebo jim může předat ovládání svého počítače. V průběhu webináře se účastníci mohou dotazovat prostřednictvím chatu nebo s využitím mikrofonu. Aktivní způsob zapojení představují také ankety.

Webináře, které se nejspíše blíží výuce jazyků prostřednictvím Skype, nejsou náhradou fyzických školení, ale doplňkem, určeným pro předávání informací nebo školení tvrdých dovedností. Z webináře lze pořídit videonahrávku pro následné zveřejnění na Internetu.

V zahraničí jsou webináře často využívány také jako „pozitivní“ marketingový nástroj. Pořadatel vytvoří kvalitní obsah na problematiku, o kterou má daná cílová skupina zájem. V průběhu nebo na konci webináře vyzve účastníky k akci, kterou může být nejen nákup, ale také vyplnění dotazníku spokojenosti, předání zpětné vazby apod. „Příkladem takového přínosného tématu může být například webinář pořádaný personální agenturou nebo pracovním serverem na téma Jak vybírat kvalitní zaměstnance a vést výběrové řízení. Na závěr webináře se pak účastníkům představí služby firmy,“ uzavírá Georgios Yiannakou.

Portál Workline.cz se kromě online školení a webinářů zaměřuje na komplexní podporu práce a komunikace online. Zavádí řešení pro videokonference a podporuje práci z domova školením a zveřejňováním nabídek plné nebo částečné práce z domova. Nabídek je na portále k dispozici téměř stovka z celé ČR z různých odvětví, od informačních technologií přes obchod až po administrativní práce či telemarketing. Zveřejňuje také průběžně aktualizovaný seznam zaměstnavatelů, kteří umožňují alespoň některým pracovníkům práci z domova.

Idealine Solutions je poradenská, IT a vzdělávací firma provozující portál Workline.cz, jehož posláním je dát každému příležitost pracovat online nezávisle na čase a místě. Portál nabízí v rámci svých služeb komplexní řešení, konzultace a školení pro webináře, online školení, práci a komunikaci online nebo práci z domova a personální servis ve formě nabídek a poptávek práce z domova. Bližší informace na www.workline.cz.

Exit mobile version