Yahoo! kupuje Associated Content

Akvizice Associated Content má Yahoo! pomoci zvýšit relevantnost obsahu a návštěvnosti a tím pádem i tržby z poskytování reklamního prostoru.

Associated Content je portál zaměřený na pokrývání co nejširšího spektra témat a okruhů lidské činnosti. O aktuálnost a neustále rozšiřování obsahu se stará na 380 tisíc přispěvatelů, kteří vytváří návody, shrnutí a odpovědi na nejrůznější otázky, jejichž odpovědi lidé na internetu hledají. Přínos Associated Content pro Yahoo! spočívá především v množství obsahu, které bude firma moci nově nabídnout a osadit reklamou. Cena akvizice nebyla zveřejněna, analytici nicméně odhadují, že se pohybuje v řádu jednotek až několika málo desítek milionů dolarů (zhruba 20 až zhruba 400 milionů Kč).

Takzvané „user-generated“ (uživateli vytvářené) portály jsou obecně brány jako velmi perspektivní informační zdroj. Zatímco pokles v příjmech z internetové reklamy vedl ke snižování počtu členů redakcí internetových zpravodajských portálů, což se projevilo i na množství vydávaného obsahu, uživateli vytvářené portály produkují stovky nejrůznějších příspěvků denně. „Věříme, že tento model poskytování informací je tím směrem, jakým se do budoucna bude celé odvětví ubírat,“ komentují obchod zástupci společnosti Yahoo!

Podobných služeb, jako je Associated Press je na internetu nesčetně, mezi ty známější patří například About.com, Demand Media, nebo Seed.com. První jmenovaná služba spadá pod vydavatelství The New York Times Co, Seed.com je pak spojován se společností AOL. Právě o ní se dlouhou dobu spekulovalo jako o potencionálním zájemci o Associated Press.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version