Yahoo! kupuje geosociální službu Koprol

Akvizice indonéské národní geosociální služby Koprol je především důkazem toho, že Yahoo! to se vstupem do tohoto rychle se rozvíjejícího odvětví myslí skutečně vážně.

O Yahoo! a oblasti geosociálních služeb se v minulosti hovořilo už mnohokrát. Počátkem dubna letošního roku firma údajně podala nabídku na koupi Foursquare, pravděpodobně největší a nejpopulárnější geosociální služby současnosti. Nabízených 100 milionů dolarů (zhruba 2 miliardy Kč) současné majitele Foursquare ale s největší pravděpodobností nepřesvědčilo, což vysvětluje i koupě Koprolu. Cena transakce nebyla zveřejněna, pravděpodobně se ale pohybovala v řádu několika desítek milionů dolarů (200 až 600 milionů Kč).

„Nevyjádřím se vám ke konkrétně k Foursquare, ale ke geosociálním službám obecně. Možnost automaticky získávat služby o oblasti, kde se právě nacházíte, nám připadá do budoucna velmi zajímavá a zvažujeme, že se tímto směrem vydáme,“ řekla počátkem dubna ke spekulacím ohledně koupě Foursquare, Carol Bartz, CEO společnosti Yahoo!

Na první pohled nelogický vstup společnosti globálního významu, jako je Yahoo!, do regionální služby Koprol, nedává příliš velký smysl. Na druhou stranu Koprol disponuje pokročilými a několika lety prověřenými technologiemi, stejně jako silnou uživatelskou základnou, o kterou se může opřít. Oproti tomu Yahoo! může využít svého celosvětového vlivu a značně podpořit expanzi služby na nové trhy. Regionální charakter Koprolu je pak i výhodou, a to především díky ceně, která byla bezesporu nižší, než u služby světového významu.

Zdroj: The Register

Exit mobile version