Yahoo! přechází na vyhledávání pomocí Bingu

V rámci amerického a kanadského trhu začíná portál Yahoo! využívat výhradně výsledky vyhledávacího nástroje Bing.


Yahoo! přechází na vyhledávání pomocí technologie Bing.

Yahoo!, kdysi jeden z nejvýznamnějších portálů světového internetu, od dnešního dne začíná přecházet na vyhledávací technologii Bing, vyvinutou softwarovým gigantem Microsoft. Bing zatím vyhledávání pro Yahoo! výhradně zajišťuje pouze na americkém a kanadském trhu, v horizontu několika týdnů by ale služba měla být rozšířena i na další světové trhy. Celosvětově by Yahoo! mělo na vyhledávání pomocí Bing přejít do konce letošního roku. Další novinkou je i implementace nového platebního systému adCenter, na jehož vývoji společnost Yahoo! pracovala několik let.

„Všechny vyhledávací služby poskytované portálem Yahoo!, jak na osobních počítačích, tak i přes mobilní telefony, jsou na našich severoamerických trzích od dnešního dne realizovány výhradně pomocí technologie Bing společnosti Microsoft“, uvedl Shashi Seth, viceprezident společnosti Yahoo!

Konečně tak vidíme reálné výsledky desetileté dohody uzavřené mezi oběma společnostmi loni v létě. Jejím smyslem je především upevnit pozici obou společností na trhu internetového vyhledávání a vytvořit co nejsilnější alternativu vůči společnosti Google, která trhu internetového vyhledávání dnes dominuje. V rámci dohody přejde portál Yahoo! do konce letošního roku na vyhledávání pomocí technologie Bing, inzerce naopak bude řešena pomocí Yahoo! vyvinutého systému adCenter. Příjmy z reklamy si budou obě společnosti dělit. Microsoft navíc oznámil, že do dalšího rozvoje obou portálů a vyhledávací technologie Bing plánuje v průběhu příštích několika let vložit na 300 milionů dolarů (necelých 6 miliard Kč).

Připomeňme si, že dohodě o vzájemné spolupráci v oblasti internetového vyhledávání předcházely snahy společnosti Microsoft ovládnout portál Yahoo! a uspíšit tak expanzi svých vlastních internetových produktů, především vyhledávací technologie Bing. Yahoo!, tehdy ještě pod vedením spoluzakladatele společnosti Jerryho Yanga odmítlo i finální nabídku ve výši astronomických 41 miliard dolarů (zhruba 820 miliard Kč) a z obchodu tak nakonec sešlo. Nesouhlas akcionářů s Yangem a jeho kroky nakonec přinesl i jeho konec v rámci Yahoo! – v čele společnosti dnes stojí manažerka Carol Bartz.

Zdroj: Reuters

Přečtěte si také:

Microsoft: Bill Gates a nejznámější příběh počítačové historie

Exit mobile version