Yahoo! překvapilo finančními výsledky, trh firmě ale stále nevěří

Yahoo! dosáhlo zisku 213 milionů dolarů (3,8 miliardy Kč), a to především díky drastické ozdravné kůře, kterou firmě naordinovala CEO Carol Bartz.


Pod vládou Carol Bartz prochází
Yahoo! ozdravnou kůrou.

Finanční výsledky, které firma dnes představila, překonávají tržní očekávání. Analytici původně předpokládali, že Yahoo! ohlásí zisk 9 centů na akcii, zmíněných 213 milionů ovšem reprezentuje 15 centů. Paradoxně ale i přes úspěch reagovaly akcie Yahoo! poklesem o 3,5%. Na zisku firmy se totiž významně podepsala jednorázová platba 43 milionů dolarů (770 milionů Kč), kterou na základě dohody o spolupráci z minulého června, poslala společnost Microsoft. Hospodářské výsledky vlastních aktivit Yahoo!, tedy především příjmy z reklamy, tak byly de facto nižší, než co očekávaly trhy.

K dosažení takového hospodářského výsledku Yahoo! bezesporu pomohlo i zotavení trhu internetové reklamy, ke kterému začalo docházet už koncem minulého roku. Podle Yahoo! se tento faktor projevil jako 20% růst zisku z běžných bannerových reklam, které tvoří většinu příjmů firmy. „Reklamní trh je zpět a s opětovným růstem se zvedá nejen objem poptávané reklamy, ale také kvalita inzerentů. To v krátkodobém horizontu povede k růstu cen za internetovou reklamu,“ řekla k finančním výsledkům Bartz.

I přes kritiku, poukazující především na stále neutěšený stav firmy, se zdá být jasné, že restrukturalizační plán šéfky Yahoo!, Carol Bartz, se začíná pozitivně projevovat. Byla to právě ona, kdo podepsal dohodu s Microsoftem, která kromě jednorázových plateb v celkové výši 150 milionů dolarů (2,7 miliardy Kč), firmě přinese také další desítky milionů ve formě úspor. Na základě vloni uzavřené desetileté smlouvy, Yahoo! například nebude vyvíjet vlastní vyhledávací technologii, ale bude se plně věnovat optimalizaci služeb pro konkrétní potřeby zákazníka. Co se Bartz ovšem nepodařilo je zastavit propad tržního podílu Yahoo! v oblasti vyhledávačů. Zatímco na americkém trhu dosahuje v současnosti podíl firmy zhruba 16,9% (oproti 21% v březnu 2009), celosvětový podíl je ještě nižší. Oproti předchozím letům se ale pokles alespoň mírně zpomalil.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version