Yahoo překvapilo vyššími tržbami, výsledky ale nenadchly, firmám se nechce inzerovat

Nejstarší celosvětově známý internetový portál, internetová společnost Yahoo zvýšila ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 51 procent (na 213 milionů USD). V tržbách přesto zaostala za odhady.

Konec června ukázal poněkud nemilou skutečnost, že řada zákazníků přes vzájemné ujišťování o zlepšující se ekonomické situaci na trhu omezují své výdaje na reklamu.

Tržby tak klesají i navzdory tomu, že Yahoo nadále zlepšuje ziskové marže. Firma se tak přes veškerou snahu potácí na mrtvém bodě. Zisk na jednu akcii se v kvartálu zvýšil z 10 na 15 centů a překonal tak o cent průměrné odhady analytiků. Přesto se samotné tržby zvedly pouze nepatrně a to na konečných 1,6 miliardy dolarů z původních 1,57 před rokem. Čisté tržby společnosti dosáhly 1,13 miliardy USD, což je přibližně o 30 milionů pod externími odhady. Akcie na neuspokojivé výsledky zareagovaly propadem na 14,27 USD.

Yahoo dlouhodobě nezvládá udržovat svoji konkurenceschopnost na online reklamním trhu s mnohem dravějším a dynamičtějším Googlem a proto hledá na tomto poli silného partnera. Tím by se mohl stát například Microsoft, s nímž v poslední době stále více rozšiřuje spolupráci. Jedním z nejkritičtějších segmentů reklamního trhu je momentálně pro Yahoo search. Příjmy z vyhledávání firmě meziročně poklesly o osm procent. Google oproti tomu zaznamenal 24% nárůst. Navzdory dlouhodobým nesnázím, s nimiž se potýkal již Jerry Yang, patří hlavní stránka Yahoo stále k nejoblíbenějším portálům světa a její služby využívá přes 600 milionů lidí .

Zdroj: Tisková zpráva

Exit mobile version