Yahoo! se nedaří, propustí 600 zaměstnanců

Redukce zaměstnanců známé internetové společnosti Yahoo! o zhruba 5% svědčí především o nelepšící se situaci této kdysi velmi mocné technologické firmy.


Yahoo!

Technologická společnost Yahoo! údajně nejpozději do konce tohoto týdne propustí na 600 zaměstnanců, tedy zhruba 5% celkových stavů. Důvodem má být snaha snížit provozní náklady a zvýšit tak konkurenceschopnost Yahoo! vůči jeho hlavnímu konkurentovi, společnosti Google a jeho stejnojmennému internetovému vyhledávači. Podle dostupných informací by většina nebo dokonce všichni propuštění lidé měli pocházet z produktové sekce Yahoo!. Informaci na sobě nezávisle přinesl internetový deník AllThingsD a zpravodajský server New York Times. Společnost Yahoo! se k ní odmítla vyjádřit.

Nynější snižování stavů rozhodně není v poslední době jediným propouštěním, spíš naopak. Připomeňme si, že k rozsáhlému propouštění, při kterém o práci přišlo 1 520 lidí, došlo například v roce 2008. Především od nástupu současné CEO Yahoo!, Carol Bartz, ale společnost propouští prakticky neustále. Pro Bartz je redukce stavů jednou z mála možností jak rychle snížit provozní náklady společnosti. Zdali představuje takovéto snížení nákladů tu nejlepší možnou cestu jak zvýšit konkurenceschopnost společnosti je ale otázkou. Pod taktovkou Bartz Yahoo! prochází postupnou restrukturalizací, jejíž pozitivní výsledky se zatím ale moc nedostavují.

Kdysi silný a známý portál světového internetu, Yahoo.com, zhruba od roku 2002 postupně upadá. Důvodem je především agresivní nástup a rychlá expanze konkurenčního vyhledávače Google a později také příchod sociální sítě Facebook, která Yahoo! také odčerpala část uživatelů. Připomeňme si, že počátkem roku 2008 o akvizici Yahoo! projevila velký zájem sofwarová společnost Microsoft. Poté co byla i finální nabídka ve výši 41 miliard dolarů (779 miliard Kč) odmítnuta, začaly obě firmy alespoň spolupracovat na poli internetového vyhledávání. Na základě vzájemné dohody nasadilo Yahoo! technologii Bing na všechna svá vyhledávání, Microsoft bude naopak využívat reklamní platformu, kterou Yahoo! vyvíjí. Odmítnutí nabídky Microsoftu ovšem znamenalo i odchod Jerryho Yanga, spoluzakladatele a dlouholetého CEO, z vedení firmy a příchod Bartz.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version