Yahoo! spouští reklamní kampaň za stamiliony

Za rozsáhlou reklamní kampaň propagující vlastní služby zaplatí ztrátový internetový portál Yahoo! 85 milionů dolarů (1,53 miliardy Kč).

Současná kampaň je součástí dlouhodobější reklamní iniciativy, kterou Yahoo! představilo v září loňského roku. Jejím hlavním cílem je přitáhnout nové uživatele ke službám Yahoo! a zastavit tak propad návštěvnosti, kterému tento kdysi velmi oblíbený portál v posledních letech čelí. Kumulovaná návštěvnost internetových stránek ve vlastnictví Yahoo! v dubnu meziročně poklesla dokonce o 11,4%, zatímco konkurenční portály, jako je Google, Facebook, nebo Bing ohlásily naopak růst počtu návštěvníků.

Kampaň by v této fázi neměla propagovat ani tak portál Yahoo! samotný, jako některé specializované stránky, které společnost vlastní. Podle dostupných informací by se mělo jednat především o informační a zpravodajské servery zaměřené na aktuální zpravodajství a informace ze světa sportu. Kampaň by oficiálně měla být spuštěna v průběhu příštího týdne.

Dosavadní výsledky kampaně jsou poměrně rozporuplné. Podle Carol Bartz, CEO společnosti Yahoo!, kampaň sice přitáhla spoustu nových návštěvníků, kteří ovšem přišly z oblastí mimo USA. Tamní uživatele naopak kampaň dosud údajně moc neoslovila. Yahoo! je přitom tradičně poměrně silné právě na americkém trhu a jeho podíl na jiných trzích se pohybuje pouze na hranici několika procent. Špatné zacílení kampaně je pravděpodobně také důvod, proč se v nynější kampani firma spolehne na jinou reklamní agenturu. Tou bude Goodby Silverstein & Partners, která nahradí studio Ogilvy & Mather, které realizovalo první fázi kampaně.

Internetový portál Yahoo! především kvůli neschopnosti pružně reagovat na požadavky zákazníků neustále ztrácí tržní podíl v oblasti vyhledávačů. Svou kdysi dominantní pozici na severoamerickém trhu už před několika lety přepustil Googlu a na tamním trhu v současnosti působí jako dvojka (s podílem zhruba 11% oproti necelým 80% Googlu). Na třetí pozici je v současnosti portál Bing společnosti Microsoft, který se svým podílem Yahoo! velmi rychle přibližuje a v horizontu několika měsíců jej nejspíš i předežene.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version