Yahoo tlačí uživatele do Flickru

Internetová společnost Yahoo končí provoz své služby Photos a nutí uživatele k přestupu na nástupce, na Flickr.

Photos představuje pro Yahoo první generaci služby pro sdílení fotografií na webu. Ve čtvrtek ovšem společnost prohlásila, že od staré služby pomalu upouští a požaduje tak po svých uživatelích, aby přešli na Flickr. Ten funguje na podobném principu, ale je postaven na Web 2.0.

V červnu přijde desítkám milionů registrovaných uživatelů informační e-mail, který je seznámí s novinkami, jež Flickr nabízí. Spoluzakladatel Flickru, Stewart Butterfield také prohlásil, že bude uživatelům v e-mailu zároveň nabídnuta možnost přechodu na konkurenční službu. Mezi ty bude patřit světově nejpopulárnější PhotoBucket, poté například Kodak Gallery nebo Snapfish.

Důraz, který je kladený na prosazení Flickru je ze strany Yahoo především odpověď na obrovský růst PhotoBucketu. Jeho podíl na trhu se totiž za poslední rok téměř zdvojnásobil.

Yahoo Photos i Flickr koexistují na webu téměř dva roky a od začátku byly zaměřeny na trochu jiné skupiny uživatelů. Photos je považováno za účelovou službu, která překypuje nejrůznějšími obrázky z rodinných alb. Flickr se, na druhé straně, těší hojnému zájmu především ze stran vášnivých amatérských a profesionálních fotografů, kteří chtějí své díla především sdílet.

Podle statistik poskytnutých společností comScore mělo Yahoo Photos minulý rok 30 milionů registrovaných uživatelů, kteří do června 2006 uploadovali 2 miliardy fotek. Naproti tomu PhotoBucket mělo v roce 2005 „jenom“ 12 milionů, o rok později 32 milionů a ke konci letošního roku se počítá s počtem uživatelů kolem čísla 62 milionů.

Zdroj: Yahoo to shut down Yahoo Photos service, push Flickr

Exit mobile version