YouTube se komercializuje, začíná prodávat hudbu a hry

YouTube

YouTube, jedna z nejpopulárnějších webových služeb na internetu sloužící ke sdílení videa, spustila nový formát prodeje hudby a her prostřednictvím svých partnerů. Jde o jeden z prvních kroků, díky nimž chce Google výrazně navýšit zisky, které budou těžit právě z vysoké popularity této služby.


Na YouTube je každou minutu nahráno 13 hodin videa

Návštěvníci serveru YouTube mohou od středy nakupovat skladby z hudebních videí, které zrovna sledují, a to pouhým kliknutím na tlačítka umístěna pod nimi. Ta je odkážou přímo na stránky internetového obchodu Amazon.com nebo na iTunes společnosti Apple. Podobně to bude vypadat i u počítačových her, kdy případné zájemce o koupi YouTube odkáže na prvního ze zmíněných prodejců. Vše se pochopitelně týká pouze oficiálních videí vydavatelských společností, zda se tato možnost rozšíří i na běžná videa zatím není jasné.

Google by rád vybudoval internetovou službu, pomocí které by prodával hudbu, filmy, seriály, hry, knihy i vstupenky na koncerty právě v souvislosti s milióny videí umístěnými na Youtube. Jde o zřejmou snahu tento server přizpůsobit, aby začal vydělávat. V roce 2006 Google odkoupil YouTube za 1,65 miliardy dolarů. Šlo vůbec o jednu z největších akvizicí v dějinách internetu.

Finanční detaily dohody s prodejci nebyly zveřejněny, očekává se však, že Google bude za každý prodej uskutečněný prostřednictvím jeho odkazu dostávat provize. Analytici odhadují, že by v příštím roce mohlo Youtube vydělat až 200 miliónů dolarů.

V srpnu tohoto roku zaznamenal server 330 miliónů návštěvníků, potenciální zisk z reklamy je tedy obrovský. Představitelé společnosti si však zatím nejsou jisti, jakou formu reklamy zvolit, aby tento potenciál plně využila. Jednou z možností je například textová reklama InVideo, která se zobrazuje v dolní části okna přehrávaného videa, nebo sponzorovaná videa zobrazovaná na domovské stránce. Naopak reklamní šoty, které by se zobrazovaly před přehráním požadovaného videa, byly vedením zamítnuty jako nevhodné.

Na YouTube je každou minutu nahráno v průměru téměř 13 hodin videí. Často se mezi nimi objevují i taková, která porušují autorská práva vydavatelských společností, a Google se tak nezřídka stává terčem žalob. Tuto situaci se snaží částečně řešit různými dohodami s vydavateli a vývojem nových ochranných technologií, které tomu v budoucnu zabrání.

Exit mobile version