ČTÚ: Třetina stížností na telekomunikační služby se týkala vyúčtování

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) uvedl, že nejvíce stížností týkajících se kvality telekomunikačních služeb bylo směrováno na vyúčtování ceny za služby.

Pro téma měsíce vybral ČTÚ za srpen průběžnou zprávu o stížnostech účastníků a uživatelů služeb elektronických komunikací za I. pololetí 2010.

ČTÚ informuje, že nejvíce stížností bylo směrováno na vyúčtování ceny za služby, které jsou rozhodovány ve správním řízení podle § 129 zákona o elektronických komunikacích. Na druhé straně ČTÚ ve sledovaném období neevidoval žádnou stížnost na služby poskytované v rámci univerzální služby.

Zpráva dále informuje, že uživatelé služeb si z mobilních operátorů v letošním prvním pololetí nejvíc stěžovali na Telefóniku O2 a nejméně na Vodafone.

Množství stížností na telekomunikační operátory do konce června vzrostl meziročně o pětinu na téměř 900 podání. Více než 130 stížností bylo podle úřadu nedůvodných.

Na Telefóniku O2 přišlo 144 stížností, na T-Mobile 77, na MobilKom 43 a na Vodafone 17. V poměru k počtu zákazníků je na tom nejhůře provozovatel sítě U:fon, firma MobilKom s 0,32 promile stížností, naopak u Vodafonu to bylo jen 0,006 promile.

Z ostatních operátorů je na tom nejlépe UPC s pěti stížnostmi a podílem 0,015 promile, naproti tomu Euphony CZ s 21 stížnostmi zaznamenala poměr 0,51 promile.

Exit mobile version