Český telekomunikační úřad (ČTÚ) uvedl, že nejvíce stížností týkajících se kvality telekomunikačních služeb bylo směrováno na vyúčtování ceny za služby.
Pro téma měsíce vybral ČTÚ za srpen průběžnou zprávu o stížnostech účastníků a uživatelů služeb elektronických komunikací za I. pololetí 2010.
ČTÚ informuje, že nejvíce stížností bylo směrováno na vyúčtování ceny za služby, které jsou rozhodovány ve správním řízení podle § 129 zákona o elektronických komunikacích. Na druhé straně ČTÚ ve sledovaném období neevidoval žádnou stížnost na služby poskytované v rámci univerzální služby.
Zpráva dále informuje, že uživatelé služeb si z mobilních operátorů v letošním prvním pololetí nejvíc stěžovali na Telefóniku O2 a nejméně na Vodafone.
Množství stížností na telekomunikační operátory do konce června vzrostl meziročně o pětinu na téměř 900 podání. Více než 130 stížností bylo podle úřadu nedůvodných.
Na Telefóniku O2 přišlo 144 stížností, na T-Mobile 77, na MobilKom 43 a na Vodafone 17. V poměru k počtu zákazníků je na tom nejhůře provozovatel sítě U:fon, firma MobilKom s 0,32 promile stížností, naopak u Vodafonu to bylo jen 0,006 promile.
Z ostatních operátorů je na tom nejlépe UPC s pěti stížnostmi a podílem 0,015 promile, naproti tomu Euphony CZ s 21 stížnostmi zaznamenala poměr 0,51 promile.