Adastra loni zvýšila tržby o 13 procent na 2,3 miliardy

Původně česká konzultační a softwarová firma Adastra loni zvýšila tržby o 13 procent na 2,304 miliardy korun. O nadpoloviční většinu zakázek se postaraly firmy z oblasti financí a bankovnictví. Česká pobočka Adastry se na tržbách podílela z jedné pětiny. Adastra to uvedla v tiskové zprávě.
V loňském roce se skupina vedle tradičních oblastí zaměřila i na oblast tzv. velkých dat. Tyto technologie přinášejí do světa informačního managementu nové možnosti, jak rychleji a levněji zpracovávat větší množství dat i data ze zcela nových zdrojů. Klienti podle generálního ředitele Pavla Kysely nachází v této oblasti potenciál pro podporu svého obchodu i způsob zlevnění provozu.

„V roce 2015 jsme rozšířili tým jen na českém trhu o 75 nových konzultantů. Stále častěji je poptávána nová pozice datový vědec, která vyžaduje aplikaci znalostí z ekonomie, IT, matematiky a statistiky. Tito lidé však na trhu téměř nejsou, a proto vychováváme vlastní talenty,“ dodal Kysela.

Letos firma čeká další rozvoj projektů v oblasti velkých dat a také internetu věcí. „V oblasti internetu věcí dochází k velmi rychlému rozvoji. Už se rýsují i první konkrétní aplikace. Věřím, že už v následujících dvou letech budeme svědky masivnějšího nasazení technologií IoT a intenzivního sběru dat ze senzorů všeho druhu i u velkých hráčů na české trhu,“ doplnil.

Adastra je mezinárodní konzultační společnost, která vznikla v roce 2000 v České republice. V současné době provozuje 11 kanceláří v Evropě, severní Americe a v Rusku.

Exit mobile version