Alibaba má první továrnu, expanduje mimo internetový prodej

Přechod skupiny směrem k chytré výrobě přichází v době, kdy se hlavní hráči internetového prodeje v Číně snaží hledat cesty užší spolupráce s množstvím tamních továren.

Čínská společnost Alibaba Group, která se soustředí hlavně na internetový prodej, dnes ve východočínském městě Chang-čou představila svou pilotní továrnu. Snaží se o takzvanou chytrou výrobu. Oznámení ilustruje expanzi společnosti mimo její hlavní oblast podnikání a směrem k dodavatelským řetězcům internetového prodeje, uvedla agentura Reuters.

Továrnu provozuje divize Xunxi Digital Technology a nyní se bude soustředit na práci s oděvními společnostmi, uvedla skupina v prohlášení. V doprovodném videu pak firma uvedla, že na základě dat, která získává z internetového obchodu, vyhledávání a prodeje, značkám pomůže předvídat oblíbené položky a ty dostat rychle na trh.

V roce 2016 zakladatel Alibaby Jack Ma označil takzvanou novou výrobu za jeden z pěti trendů, které považuje za budoucí obchodní příležitosti skupiny. Ostatními čtyřmi oblastmi měly být inovovaný prodej, technologie, finance a energie.

Přechod skupiny směrem k výrobě přichází v době, kdy se hlavní hráči internetového prodeje v Číně snaží hledat cesty užší spolupráce s množstvím tamních továren. Konkurenční společnost Pinduoduo se v oblasti internetového prodeje například prosadila tím, že výrobce láká k přímému prodeje zákazníkům.

Otevření továrny bylo též dalším krokem Alibaby mimo svět internetu. V roce 2016 skupina představila svůj první kamenný obchod s potravinami Freshippo. Řetězec má nyní stovky poboček v obchodních centrech po celé Číně.

Exit mobile version