Alibaba nabídne spolupráci nečínským prodejcům

Tímto krokem se konkurence čínské Alibaby a amerického Amazonu dostává na novou úroveň.
Čínský internetový prodejce Alibaba umožní prodejcům mimo Čínu, aby používali její platformu k prodeji zboží na světovém trhu. V současné době e-shop Aliexpress prodává zboží čínských firem zákazníkům ve více než 150 zemích, napsal list Financial Times.

Dvacet let starý čínský prodejce se tak poprvé otevírá zahraničním podnikatelům. Registraci v obchodu Aliexpress umožní malým a středně velkým firmám z Ruska, Turecka, Itálie a Španělska. Na základě zkušeností s první čtveřicí později otevře platformu i dalším podnikům.

Tímto krokem se konkurence internetových gigantů, Alibaby a amerického Amazonu, dostává na novou úroveň. Na domácím trhu se Alibabě daří, podle údajů společnosti iResearch Global na něm v loňském roce držela spolu s firmou JD.com podíl 82 procent. Pod tlakem jejich konkurence Amazon v dubnu ohlásil uzavření svého online obchodu v Číně, 15 let po jeho založení.

Exit mobile version