Amazon vyvíjí vlastní reklamní platformu

Amazon vyvíjí vlastní platformu, která bude schopná zobrazovat reklamy jak na jeho vlastním webovém portálu, tak na jiných stránkách.

S informací přišel deník Wall Street Journal s tím, že dle manažerů Amazonu by reklamní platforma měla společnosti pomoci diverzifikovat její příjmy. Současně s tím se má snížit množství reklam, které na stránky Amazonu dodává Google. Amazon podle dobře obeznámených zdrojů již sdělil svým partnerům, že mohou platformu (v současné době označenou jako Amazon Sponsored Links) začít testovat později v tomto roce. Vzhledem ke značnému přístupu k informacím o nákupech kupujících by Amazon podle expertů mohl efektivně zaúčtočit na AdWords, které ročně Googlu přinesou příjmy ve výši 50 miliard dolarů.

Většina reklam na stránkách Amazonu je nyní distribuována skrze AdWords, i když některé produktové reklamy na své stránky umisťuje sám Amazon. Díky novému systému bude Amazon schopný spravovat více typů reklam a inzerenti budou schopni kupovat reklamu ve velkých objemech se značnými slevami. Amazon se k celé věci zatím nevyjádřil.

Exit mobile version