Amazon zvyšuje podíl na trhu s internetovou reklamou

Amazon překoná Microsoft a AOL/Yahoo, i když zůstane daleko za Googlem a Facebookem.
Internetový prodejce Amazon zvyšuje svůj podíl na americkém trhu s internetovou reklamou. Podle odhadů výzkumné společnosti eMarketer by v letošním roce měl Amazon překonat firmy Microsoft a Oath a stát se třetí největší firmou na tomto trhu s podílem 4,2 procenta. Svůj podíl by měl zvýšit na úkor jedniček na trhu, Googlu a Facebooku, avšak i nadále bude za těmito firmami výrazně zaostávat. Jejich společný podíl na trhu má činit 57,7 procenta.

Podíl Microsoftu na trhu s internetovou reklamou má letos činit 4,1 procenta. Microsoftu patří stránky MSN, Bing či LinkedIn. Oath, který je dceřinou společností Verizonu a vlastní AOL a Yahoo, má mít podíl 3,3 procenta.

EMarketer upozornil, že Amazonu pomáhá, že stále více lidí začíná hledat určité produkty rovnou na Amazonu místo na Googlu nebo v jiných vyhledávačích.

Hodnota amerického trhu s internetovou reklamou má podle eMarketer činit 111 miliard USD (2,4 bilionu Kč). Podíl Googlu na tomto trhu má být 37,1 procenta a Facebooku 20,6 procenta. Jejich společný podíl však letos klesne a zásluhu na tom bude mít hlavně Amazon.

Příjmy Amazonu z internetové reklamy v USA mají letos činit 4,6 miliardy USD. Ještě v březnu přitom eMarketer očekával, že jeho příjmy budou jen 2,9 miliardy USD.

Amazon se nedávno připojil k Applu a stal se druhou firmou v USA, jejíž tržní hodnota překročila hranici jednoho bilionu dolarů. Internetová reklama by se mohla stát dalším oborem podnikání, ve kterém se Amazon stává tahounem, po maloobchodě, aktivitách v oblasti cloudu a mediích. Někteří analytici dokonce očekávají, že Amazon by mohl předstihnout Apple v boji o pokoření tržní kapitalizace dva biliony USD, uvedl server CNN. Od počátku letošního roku akcie Amazonu stouply o více než 65 procent.

Exit mobile version