• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Analýza nestrukturovaných dat v kontaktních centrech

itbiz
22. 9. 2017
| Zprávičky

V dnešní době firmy zpracovávají stále více dat. Jenže kvůli jejich velkému rozsahu a různorodosti vlastně mnohdy ani netuší, jak je mohou efektivně využívat k podpoře svých klíčových podnikatelských činností, například v kontaktních centrech.
Navíc drtivá většina dat je nestrukturovaných, ať již jde o texty, obrázky, audionahrávky nebo třeba o videa. A zatímco práce s nestrukturovanými daty je pro člověka obvykle přirozená a příjemná, u počítačů to neplatí, ty si mnohem lépe poradí s daty strukturovanými.

Skvělý příklad zpracování velkého množství nestrukturovaných dat představují kontaktní centra, kde jsou nejčastějším vstupem telefonické rozhovory se zákazníky. Zpracování tohoto typu nestrukturovaných dat je bez využití pokročilých IT technologií finančně náročné a nepřesné. Například kontrola kvality vyžaduje individuální dodatečné náslechy, které lze zvládnout v rozsahu jednotek procent celkového počtu hovorů a s časovým odstupem nejméně v řádu hodin.

Budiž text

Dlouhodobě správnou a efektivní cestou je převod hlasového záznamu do textové podoby, které běžně v řešeních kontaktních center implementuje společnost Dimension Data. Sice i nadále jde o nestrukturovaná data, ale již podstatně lépe zpracovatelná než zvuková nahrávka. Nicméně vzhledem k tomu, že mluvené slovo je velmi rozmanité, liší se v kvalitě přednesu a mnohdy ani nevyžaduje přesný slovosled, musí techniky přepisu a následného využití pracovat s určitou mírou neurčitosti – tedy například s alternativními přepisy jednotlivých slov: oootooo může být auto, O2 apod. Dimension Data v této oblasti nabízí zákazníkům kombinaci špičkových řešení svých technologických partnerů s kompletní integrací do prostředí zákazníka.

Obrovským přínosem práce s textovými přepisy jsou podstatně širší analytické možnosti, jako je dohledávání souvislostí nebo odhalování trendů ve velkém množství hovorů – navíc s možností zpětného vyhodnocování na základě průběžně definovaných kritérií. Jiný slovy, pokud se management rozhodne zjistit, jak volající mluvili o určitém produktu, jen spustí vhodné dotazy. Příkladem může být i průběžné vyhodnocování marketingové kampaně a její přizpůsobování zjištěným závěrům, třeba i včetně okamžitého ukončení.

Obdobně je možné reagovat na zjištěná fakta v aktuálně probíhajících hovorech a poskytovat tak operátorům kvalitní podklady pro další směrování rozhovoru. V přepisech lze velmi jednoduše najít i typické situace a tato nestrukturovaná data tak v praxi využít i při školení operátorů. S čistě hlasovými nahrávkami by cokoli z uvedeného bylo nemyslitelné nebo velmi drahé.

Analýza přepisů využívá různé vyhodnocovací funkce a pravidla, která jsou individuální a přizpůsobená prostředí každého konkrétního centra. Základem úspěchu jsou tak informace o zvyklostech zákazníka včetně upřesnění jednotlivých pojmů, typů hovorů, standardizovaných formulací operátora, relevantních reakcí na vybraná slovní spojení apod.

Méně znalé možná překvapí, že implementace řešení pro převod hovorů a pro analýzu jejich textové podoby je sice náročný úkol, ale technická otázka je pouze částí problému. A dokonce tou menší. Zásadní je vyspecifikovat očekávání a následně systém správně využívat, což znamená svěřit definování pravidel pro dotazy někomu znalému, například metodikovi nebo hlasovému analytikovi. Bez toho může být implementace úspěšná jen do určité míry. Dodavatel však pravidla za zákazníka nevymyslí. My sice můžeme pomoci s jejich definováním na modelových situacích, ale představa, že systém zpracovávající nestrukturovaná data poskytne něco sám o sobě je mylná.

Využitelnost na všech frontách

Uvedené principy a zpracování nestrukturovaných dat lze uplatnit i v jiných odvětvích, včetně bankovnictví a pojišťovnictví. Analýzy tak mohou pomáhat například s odhalováním pojistných podvodů, a to díky zpracování dat pocházejících z různorodých zdrojů a vytváření komplexního pohledu na danou událost v souvislostech. Navíc tyto analýzy přináší nejen zjištění, že k něčemu došlo, ale nabízí i informace o tom proč se tak stalo a jak vzniklou situaci nejlépe řešit.

První pokusy s vytěžováním pomocí analýzy nestrukturovaných dat uskutečnila společnost Dimension Data ještě v minulém desetiletí. Nicméně v té době byly technologie v počátečních fázích vývoje, a tak výsledky nenaplňovaly očekávání. Dnešní možnosti jsou nesrovnatelně širší a nemusejí zahrnovat jen přepisy hlasových záznamů, ale také sémantické zpracování textové komunikace včetně elektronické pošty, chatů nebo rozhovorů na přepážkách.

Zpracování nestrukturovaných dat má jednoznačně skvělou budoucnost a může pomoci se zefektivněním v mnoha oblastech, pro které je práce s informacemi alfou a omegou úspěchu. Je navíc perfektní, že mezi lídry v tomto oboru patří se svými partnery i společnost Dimension Data, a zákazníci tak mohou získat vysoce kvalitní řešení a služby od silné značky. Ta sice sama o sobě úspěch nezaručí, ale nabízí všechny předpoklady pro to, aby zákazníci mohli z nestrukturovaných dat vytěžit maximum.

Jan Růžička, Business Development Manager ve společnosti Dimension Data

Rubriky: ByznysČeské ITCloudPodnikový softwareTechnologieTelekomunikace

Související příspěvky

Zprávičky

ČR si letos v žebříčku zemí podle digitálního prostředí polepšila na 24. místo

27. 11. 2025
Zprávičky

Counterpoint: Apple se letos vrátí do čela světového trhu s chytrými telefony

27. 11. 2025
Zprávičky

Průzkum Acronis: téměř 50 % českých organizací si nemůže dovolit ztratit data za více než 4 hodiny

27. 11. 2025
Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti
Zprávičky

Sněmovna schválila roční odklad využívání e-Legislativy pro novely zákonů

27. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

ČR si letos v žebříčku zemí podle digitálního prostředí polepšila na 24. místo

ČTK
27. 11. 2025

Česká republika si v celosvětovém hodnocení kvality digitálního prostředí letos polepšila o tři příčky

Counterpoint: Apple se letos vrátí do čela světového trhu s chytrými telefony

ČTK
27. 11. 2025

Americká technologická společnost Apple se v letošním roce poprvé za více než deset let

Průzkum Acronis: téměř 50 % českých organizací si nemůže dovolit ztratit data za více než 4 hodiny

Pavel Houser
27. 11. 2025

17 % respondentů vyžaduje od systémů obnovy po havárii, aby garantovaly zálohu starou maximálně

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Sněmovna schválila roční odklad využívání e-Legislativy pro novely zákonů

ČTK
27. 11. 2025

Povinné využívání systému e-Legislativa pro vytváření a projednávání novel zákonů a zákonných opatření Senátu

Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let (aktualizováno)

ČTK
26. 11. 2025

Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu

Americký výrobce počítačů HP se chystá do roku 2028 propustit až 6 000 lidí

ČTK
26. 11. 2025

Americký výrobce osobních počítačů HP se kvůli zefektivnění provozu a zavádění umělé inteligence (AI)

Huawei AI ilustracni

Meta jedná o investici miliard dolarů do čipů Googlu

ČTK
26. 11. 2025

Americká společnost Meta Platforms, která vlastní mimo jiné sociální síť Facebook, jedná s Googlem

ČTÚ začne zřejmě od poloviny příštího roku dohlížet na používání AI v Česku

ČTK
26. 11. 2025

Český telekomunikační úřad bude pravděpodobně od poloviny příštího roku dohlížet na používání umělé inteligence

Tiskové zprávy

Zyxel Networks představuje první průmyslový WiFi 7 přístupový bod pro rychlejší přechod na průmysl 4.0

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

Renta

ANSI

Senior account

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.