AOL zvažuje spojení s Yahoo!

Tim Armstrong, CEO společnosti AOL, údajně jedná s poradci Yahoo o
možném sloučení obou společností. S podobnou nabídkou přišla AOL
údajně již loni, tehdy se však proti plánu postavila výkonná ředitelka
Yahoo Carol Bartzová. Poté, co byla z postu odvolána, má být ale fúze
znovu ve hře.

Yahoo!

Obě firmy byly na vrcholu své slávy v 90. letech, nyní však patří do
tábora těch méně úspěšných. Yahoo už není nejnavštěvovanějším webem
Internetu, ztrácí podíl na reklamním trhu a firma nedokázala
zareagovat na nástup sociálních sítí.

AOL je na tom ale ještě hůře,
oproti kapitalizaci Yahoo ve výši 18,2 miliard dolarů ji nyní trh
oceňuje na pouhých 1,6 miliard. Kde že jsou časy, kdy po spojení AOL a
Time Warner v roce 2000 měla výsledná firma cenu 240 miliard dolarů
(což bylo hodně i na tehdejší bublinu, odpovídalo to zhruba polovině
tehdejší tržní kapitalizace Microsoftu…).

Od té doby to ale šlo od
desíti k pěti; z poskytovatele Internetu se firma snažila stát spíše
poskytovatelem obsahu, ale nepříliš úspěšně. V roce 2009 Time Warner raději AOL opět vyčlenil do samostatného subjektu.
Spojení dvou slabých hráčů z nich samo o sobě silného neudělá.
Synergie fúze vzbuzuje pochybnosti, není především jasné, k čemu by byla Yahoo. Některé zdroje z firmy naznačují, že k žádné dohodě tedy zřejmě opět nedojde…

Zdroj: ZDNet

Exit mobile version