Aplikace vyvinutá na ČVUT automaticky tvoří realistické ruční malby

Nový nástroj pro automatickou stylizaci 3D obrazu StyLit vyvinul tým vědců pod vedením doc. Daniela Sýkory z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze.
Software, který je podle ČVUT sofistikovanější než současné dostupné komerční nástroje, dokáže věrně reprodukovat styl výtvarníka a vytvořit syntetické malby, které svou realističností mohou zmást dokonce prý i i odborníka.

StyLit umí v reálném čase stylizovat vzhled složitějších 3D modelů na základě ručně kresleného příkladu jednoduché scény vytvořené uživatelem. Nejzajímavější je přitom na nové metodě analýza šíření světla ve scéně, která umožňuje věrně reprodukovat stylizaci specifických světelných efektů, jako jsou např. lesklé odrazy, stíny, či nepřímé osvětlení. Právě tyto efekty dodávají výsledným syntetickým malbám realistický vzhled, který bylo obtížné dosáhnout s využitím dosavadních postupů.

StyLit – ukázka automatizovaně vytvořených maleb

Na vzniku softwaru se mimo vědců z Fakulty elektrotechnické ČVUT podílelo také šest profesionálních grafiků a zástupci společnosti Adobe. Díky spolupráci získala metoda potenciál do budoucna umožnit automatizovanou tvorbu grafického obsahu, jehož vizuální podoba je takřka k nerozeznatelná od časově náročné ruční práce.

V současnosti je metoda StyLit přihlášena na americkém patentovém úřadě a v dohledné době se počítá i se uvolněním demo verze pro výzkumné a nekomerční účely.

Exit mobile version