Apple, Amazon a Google rekordně investují do lobbingu

Google, Apple a Amazon v prvním čtvrtletí tohoto roku podle nové zprávy Senate Office of Public Records investovali do ovlivňování amerických politiků rekordní částky.

Nejvíce peněz mezi technologickými firmami do lobbingu ve Washingtonu investoval v prvních třech měsících tohoto roku Google, a to 5,47 milionů dolarů. Google se tak v prvním čtvrtletí stal pátým největším lobbistou napříč odvětvími vůbec. Americký gigant zvyšuje částku, kterou investuje do ovlivňování tvorby zákonů již několik let. Od poloviny roku 2011 utrácí za lobbování v oblastech, které nejvíce ovlivňují jeho byznys (regulace reklam, bezpečnost či mezinárodní zdanění) minimálně milion dolarů měsíčně.

Apple v prvním čtvrtletí ve Washingtonu utratilo 1,24 milionu dolarů a překonalo tak svůj předchozí rekord z posledního čtvrtletí minulého roku (1,19 milionu dolarů). Osm lobbistů této firmy se činilo v oblastech jako digitální knihy, mezinárodní obchod, patenty a ochrana duševního vlastnictví či diverzita zaměstnanců na pracovišti. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 14 procentních bodů, tedy na 1,91 milionu dolarů, navýšil své investice do lobbingu i Amazon. Lobbisty této firmy zajímala především chystaná reforma poštovního zákona, cloud a udělování víz pro vzdělané imigranty.

Exit mobile version