Apple koupil společnost Spotsetter

Apple podle nových informací koupilo společnost Spotsetter, která se zabývá personifikovanými doporučeními pro zajímavá místa k navštívení v závislosti na datech uživatele ze sociálních sítí.

I když Apple odmítlo celou věc komentovat, podle příspěvku na blogu Spotsetteru společnost končí se svou aplikací, která byla dostupná pro iOS a Android. I když aplikace Spotsetter je nyní mrtvá, technologie může podle odborníků najít využití v Apple Maps a uživatelům tak nabídne nové funkce, které Apple pomohou lépe se odlišit od Google Maps. Google ve svých mapách nabízí řadu cílených vyhledávacích funkcí, avšak v současné době ve velkém nepoužívá data ze sociálních sítí.

„Může to být znamení, že Apple začne více pronikat do světa sociálních sítí, což je oblast, kde se tento americký gigant zatím neprosazoval,“ řekl Brian Blau ze společnosti Gartner. „Díky přidání kontextu k mapám budou tyto užitečnější a zajímavější, jelikož lidé je začnou využívat nejen k navigaci, ale mohou začít mapy používat také jako primární nástroj k vyhledávání.“ Technologie Spotsetteru je založena na tzv. osobním indexu, který nabízí doporučení míst na základě toho, co lidé lajkovali na Foursquare, jaké příspěvky dávali na Facebook, co tweetovali nebo jaké fotky na Instagramu se jim líbily.

Exit mobile version