Apple zavádí u telefonů iPhone přísnější pravidla pro ochranu soukromí

iPhone 12 Pro. Zdroj: Apple

Nový systém vyžaduje, aby aplikace získaly od uživatelů souhlas ke sledování.

Americká technologická společnost Apple včera vydala novou verzi operačního systému pro své telefony iPhone, která poskytuje uživatelům větší kontrolu nad tím, jak aplikace sledují jejich aktivity k marketingovým účelům. Přísnější pravidla pro ochranu soukromí v novém systému iOS 14.5 již dříve vyvolala kritiku ze strany podniků působících v mediálním a reklamním průmyslu.

Nový systém vyžaduje, aby aplikace získaly od uživatelů souhlas ke sledování jejich digitálních aktivit. Velké znepokojení kvůli tomu vyjádřila například internetová společnost Facebook. Nová pravidla by podle serveru CNBC mohla omezit její schopnost zaměřovat reklamu na vhodné uživatele, což by mohlo snížit její příjmy.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg firmu Apple obvinil, že novými pravidly sleduje své vlastní obchodní zájmy. Apple se podle něj snaží potlačit bezplatné aplikace financované prostřednictvím reklamy, aby si tak zajistil větší zisky z prodeje placených aplikací prostřednictvím svého obchodu App Store.

Krátce před vydáním systému iOS 14.5 podala v Německu skupina svazů zastupujících podniky z mediálního a reklamního průmyslu na nová pravidla pro ochranu soukromí stížnost ke spolkovému kartelovému úřadu. Tvrdí, že tato pravidla narušují hospodářskou soutěž. Apple v reakci na stížnost uvedl, že data patří uživatelům, kteří by měli mít možnost sami rozhodnout, kdo a jak s nimi bude nakládat.

Exit mobile version